شنبه 7 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کشته شدن ۷ تن از نیروهای نظامی ایران در سوریه

اختصاصی/ «آمدنیوز» – هفت تن از نیروهای ایرانی مستقر در سوریه، روز سه شنبه ۲۴ نوامبر/ ۳ آذرماه سال‌جاری در حومه حلب جان باختند.

از این هفت تن، پنج نفر آن‌ها شیعه و دو نفر از اهل سنت بوده‌اند. قرار است پیکر این هفت نفر، روز شنبه هفتم آذرماه در شهرستان‌های دلگان و سرباز از توابع ایرانشهر به خاک سپرده شود.

محسن سجادی، اصغر بامری، نظر محمد بامری،، پرویز بامری، سلمان بامری، عمر ملازهی(اهل سنت) و مراد عبداللهی (اهل سنت) هفت کشته سپاه پاسداران هستند که قرار است فردا در شهرستان‌های سرباز و دلگان از توابع ایرانشهر به خاک سپرده شوند. منابع خبری وابسته به سپاه پاسداران تا کنون به دلایل نامشخص از انتشار خبر جان باختن این افراد خودداری کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک منبع آگاه محلی در همین باره به خبرنگار «آمدنیوز» گفت: «این افراد جزو افرادی بودند که از نبود شغل در شهرستان رنج می‌بردند. سپاه پاسداران با اعزام این افراد به سوریه، ماهیانه مبلغ پنج میلیون تومان به خانواده‌های آنان پرداخت کرده و پس از مرگ نیز، مبلغ ۷۵ میلیون تومان به بازماندگان آنان پرداخت می‌شود. بخش عمده این مبلغ را سپاه پاسداران و بخش اندکی را بنیاد شهید می‌پردازند و بازماندگان تا آخر عمر تحت تکفل بنیاد شهید باقی خواهند ماند و از مزایای آن استفاده خواهند کرد.»

بر اساس گزارش دیگری، نه نفر از مصدومین سپاه پاسداران در سوریه، به بیمارستان بقیه الله تهران منتقل شده‌اند.

رحمان محمدزهی، امان الله محمدزهی، ساربان محمدزهی، مراد بامری، مراد بهزادی، جمعه احمدیان، مهدی عبداللهی، الیاس بهزادی و نواب بامری نه مصدوم جنگ سوریه هستند که هم اکنون در حال سپری کردن دوران درمان خود هستند.

مقامات جمهوری اسلامی، همواره حضور نظامی خود در سوریه را انکار و آن را به «حضور مستشاری» محدود می‌کنند، اما تلفات نیروهای ایرانی در سوریه، حکایت از حضور موثر سپاه پاسداران در جنگ با نیروهای مخالف بشار اسد در سوریه را دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016