چهارشنبه 11 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

با صدور دستور پیگیری از سوی دادستانی؛ پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی‌شهر

در پی پیگیری خانواده های زندانیان سیاسی اعتصاب کننده زندان رجایی شهر و وعده مسئولان برای حل مشکلات، پنج زندانی در اعتصاب اعلام کردند که به طور موقت به اعتصاب خود پایان می دهند اما همچنان حق هرگونه اقدام مدنی را برای استیفای حقوق اساسی و ابتدایی به ویژه در زمینه تامین امنیت جانی و روانی خویش از سوی مدیریت زندان محفوظ می‌دارند.

به گزارش کلمه، روز دوشنبه ۹ آذر جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی اعتصاب کننده در زندان رجایی شهر به دادستانی تهران مراجعه کرده و ضمن اعلام نگرانی نسبت به سلامت و امنیت جانی بستگان خود، خواهان رسیدگی جدی به حوادث رخ داده در این زندان شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز شنبه کلمه خبر داده بود که دو تن از زندانیان سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر که سابقه درگیری و شرارت دارند، پس از تهدید و ارعاب گروهی از زندانیان سبز، با چاقو به آنها حمله کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به رغم کارشکنی مسئولان زندان رجایی شهر در ارائه گزارش مستند از ما وقع و تلاش برای تحریف واقعه و تقلیل آن به درگیری‌های شخصی، خانواده‌های زندانیان اعتصابی با ارائه شواهد و دلایل به نماینده دادستان و قاصی ناظر بر زندان اعلام کردند که حوادث فرا‌تر از درگیری و منازعات شخصی بوده است.

آنها تاکید کردند که مدیریت زندان نسبت به ثبت شواهد و اسناد مثبته و اعزام فوری مضروبان به پزشکی قانونی تعمدا تعلل می‌کند، لذا با اصرار خانواده‌ها دستور پیگیری صادر شده است.

پنج زندان سیاسی عقیدتی که دست به اعتصاب غذا زده بودند با توجه به اصرار فعالان سیاسی، خانواده‌ها و دوستان خود مبنی بر امیدواری به عملی شدن پیگیری‌های قاضی ناظر بر زندان و رسیدگی قانونی به موضوع مضروب شدن سعید مدنی و سعید رضوی فقیه، تصمیم گرفتند از شامگاه سه شنبه ۱۰ آذر به طور موقت به اعتصاب غذای خود خاتمه دهند.

این زندانیان تاکید دارند این اقدام را تنها به عنوان نشانه‌ای از تمایل به کاهش تنش و بازگشت آرامش به فضای سالن ۱۲زندان رجایی شهر انجام می‌دهند که متاسفانه مدتهاست زیر فشارهای سنگین ناشی از محدودیت‌های نامتعارف از حقوق قانونی در زمینه‌های مختلف از جمله تلفن، مرخصی، بهداشت و درمان، و تغذیه زندانیان قرار دارد.

بنابراین زندانیان اعتصابی یاد شده همچنان حق هرگونه اقدام مدنی را برای استیفای حقوق اساسی و ابتدایی به ویژه در زمینه تامین امنیت جانی و روانی خویش از سوی مدیریت زندان محفوظ می‌دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016