جمعه 13 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عضو کمیسیون امنیت ملی: خاندان هاشمی خود را صاحب مملکت می‌دانند

13940504000207_PhotoA.jpg
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد، متاسفانه ادعاها مبنی بر «در رأس امور بودن مجلس در زمان آقای هاشمی»، فقط از طرف خاندان وی مطرح می‌شود، زیرا آنان خود را صاحب مملکت و نظام می‌دانند.

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات محسن هاشمی که گفته بود «وقتی پدرم رئیس بود، مجلس هم در رأس امور بود»، اظهار داشت: «مجلس شورای اسلامی» مرکب از نمایندگانی که منتخبان ملت هستند، در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه قانونگذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین هم از مهمترین وظایف و اختیارات مجلس است، افزود: تحقیق و تفحص، سؤال از وزرا یا استیضاح نیز از دیگر وظایف مجلس شورای اسلامی است که اشراف مجلس بر همه امور کشور و جایگاه حقوقی و قانونی پارلمان را نشان می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: اما اینگونه ادعاها که در رأس امور بودن مجلس شورای اسلامی را منوط به فردی که رئیس مجلس باشد، می‌دانند، متأسفانه فقط از طرف خاندان آقای هاشمی‌رفسنجانی مطرح می‌شود، چون خاندان آقای هاشمی‌رفسنجانی خودشان را صاحب این مملکت و نظام می‌دانند و معتقدند هر جا آنها هستند مرکز فرماندهی نظام آنجاست.

نقوی بر همین اساس یادآور شد: خاندان آقای هاشمی چون از زاویه نگاه می‌کنند، هم به نمایندگان مجلس و هم به ملت بزرگ ایران که این نمایندگان را انتخاب کردند، توهین می‌کنند؛ چون آنان خودشان را صاحب این مملکت می‌دانند، ولی باید متوجه شوند که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت در جایگاه قانونی، اختیارات و وظایف قانونی خودشان را انجام می‌دهند و این جایگاه با رفتن و آمدن کسی جابجا نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه خاندان هاشمی‌رفسنجانی به کشور و ساختار نظام سیاسی ایران نگاه بد و غلطی است، این نگاه باید عوض شود، آنان انتخاب آقای روحانی را هم می‌گویند به خاطر حضور هاشمی بوده که او انتخاب شده، زمانی که هاشمی رئیس‌جمهور بود می‌گفتند دولت محور همه امور در کشور است، این موارد از نگاه غلط خاندان هاشمی به مملکت نشأت می‌گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016