شنبه 14 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روس ها علیه اردوغان و ترکیه فیلم رو کردند!

5660306ec36188a7078b45d9.JPG
وزارت دفاع روسیه عکس ها و فیلمهایی از انتقال نفت سرقتی عراق و سوریه به ترکیه توسط داعش منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم وزارت دفاع روسیه در تائید اظهارات ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری این کشور مبنی بر دست داشتن ترکیه تجارت نفتی داعش و سرقت نفت عراق و سوریه عکس ها و فیلم هایی از این روند منتشر کرده است. کاروان کامیون های حامل نفت سرقتی از عراق و سوریه از دومحور سوریه و یک محور عراق وارد ترکیه می شوند و نفت سرقتی در ازای سلاح و پول نقد فروخته می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این تجارت تاکنون برای داعش روزانه سه میلیون دلار درآمد داشته است و از زمان آغاز حملات روسیه به یک و نیم میلیون دلار رسیده است زیرا هواپیماهای روسی تاسیسات زیربنائی قاچاق نفت توسط داعش را منهدم کرده اند.

مسکو خواستار بازرسی از گذرگاههای قاچاق نفت سوریه و عراق شده است که از آن برای ورود اعضای جدید داعش نیز استفاده می شود. داعش با انتشار کتابچه ای تحت عنوان «مهاجرت به دولت اسلامی» ترکیه را به عنوان گذرگاه اصلی و معابر امن خود معرفی کرده است.

این شبکه افزود وزارت دفاع روسیه قول داده است مدارک جدیدی از در این زمینه ارائه کند. مسکو اعلام کرده است این مدارک جدید را به سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016