گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان![]()
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
29 آبان» بچه ها این بابک زنجانیه! هادی خرسندی22 مهر» وقتی خدا بیفتد، هادی خرسندی
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! اهمیت لامپ در اسلام در پی خواهش از جناب اشکوری٬ هادی خرسندی![]() پیش از اینکه تازه ترین سروده ام را بدهم خدمتتان، خوش دارم این مقدمه را که ربطی هم به شعر من ندارد و تازه بی ربط هم نیست، اینجا بیاورم! ترور و قتل عام اخیر پاریس را یکی از روشنفکران مذهبی، از نظر اسلامی مورد بررسی دقیق قرار داده اند که جای شکرش باقیست. میفرماید: «اعمال تبهکارانه و وحشیانه این گروه تروریستی، نه تنها با معیارها و قواعد اسلامی و شرعی سازگار نیست بلکه با مسلمات قرآنی و حتی فقیهی در تعارض است.» پشب بندش میفرمایند «اکنون می خواهم به کوتاهی بگویم که به دلایل مستند قرآنی و شرعی، اقدامات تروریستی داعش با سه حرمت شرعی همراه است» البته به کوتاهی نمیفرمایند بلکه بعد از کلی شرح و تفسیر و شواهد و ادله از قرآن و پیغمبر و عمر و علی و عبدالله و عثمان و خدیجه و فاطمه نتیجه میگیرند که داعشی ها سه کار خلاف اسلام کرده اند: اول. ترور - دوم. کشتن بیگناهان و غیرنظامیان - سوم. ایجاد رعب و وحشت در جامعه که مصداق محاربه است. اگرچه همکار دانشمند ما «ف.م. سخن» پیشتر در این مورد سخن را تمام کردند، من هم عرض کوتاهی دارم. من متأسفانه هیچیک از مقالات قبلی جناب اشکوری در محکوم کردن ترورهای اسلامی از حسنعلی منصور و پیش از آن و بعد از آن را نخوانده ام! در مسائل فقهی و اسلامی هم وارد نیستم، وکیل مدافع داعشی ها هم نیستم اما چون این روحانی محترم «کشتن بیگناهان و غیرنظامیان» را در اسلام حرام میدانند، سوال میکنم که ایشان از کجا میدانید خیلی از افرادی که داعش در کنسرت و رستوران به مسلسل بست، نظامی نبوده باشند؟ طبیعی است که یک نظامی با لباس یونیفورم به کنسرت و رستوران نمیرود. علی الخصوص که بخواهد با پوشیدن لباس شخصی داعشی ها را هم گمراه کند. انصاف میدهید که در آن لحظات حساس فرصتی برای تروریست بیچاره نبوده که با حاضران مصاحبه کند و نظامی هایش را سوا کند. فله ای کشته به امید اینکه کشتن نظامی ها را که شما تأیید میکنید، غیرنظامی هایش هم چون بی گناهند میروند به بهشت. (به قول زنده یاد خلخالی خودتان) میماند کشتن باقی بی گناهان. به گمان من این نهایت زیاده خواهی است که توقع داشته باشیم داعشی بدبخت، توی آن هیر و ویر و با آن عجله و دلهره، بتواند گناهکار و بی گناه را از هم تشخیص بدهد. استغفرالله حضرت علی علیه کوتاه کنم. خواهش از این آقای روحانی و باقی روشنفکران دینی دارم اگر میخواهند از منظر مذهبی به ماجرای ترورهای داعش نگاه کنند و تروریست ها را محکوم کنند کافیست از نیروهای امنیتی فرانسه و بلژیک و باقی اروپا تقاضا کنند موقع دستیابی به زنده یا مرده ی هر تروریست، با بررسی و آزمایش و نمونه برداری دقیق، معلوم کنند که تروریست مربوطه در جریان عملیات، طهارت گرفته بوده یا نه؟ اینجاست که میتوان براحتی هر یک از آنان را – که بی طهارت بوده باشد - محکوم کرد که خلاف دین عمل کرده است، و الا محکوم کردن عملیات آنان، دیگرانی را هم که برای دین شمشیر زده اند زیر سوال میبرد و خوبیت ندارد. (توهین به مقدسات حساب میشود!). همین.
میگفت شیخ: لشکر حضرت که میرسید شمشیر ذوالفقار علی برق میزده میگفت برق رفته به پابوس انبیا میگفت لامپ مظهر علم و تمدن است میگفت روشنائی از اسلام آمده میگفت دین ماست که لامپ هدایت است مهتابی و نئون، فلورسنت و هالوژین «اسلام» را ستود که یک نام پر بهاست میگفت من به نام دگر فکر میکنم Copyright: gooya.com 2016
|
||||||||