پنجشنبه 19 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

ویزای آمریکا برای کسانی که به ایران، سوریه و عراق سفر کرده‌اند الزامی می‌شود

رادیو زمانه - مجلس نمایندگان آمریکا شرایط سفر به آمریکا را دشوارتر کرد. هر کس که پیش از این به کشورهایی چون ایران، سوریه، عراق و سودان رفته باشد در آینده باید برای سفر به آمریکا روادید (ویزا) بگیرد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه ۸ دسامبر / ۱۷ آذر با ۴۰۷ رأی موافق در برابر ۱۹ رأی مخالف، قوانین سختگیرانه درباره سفر به این کشور را تصویب کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس قانون جدید از این پس تمام کسانی که در پنج سال گذشته به «نقاط کانونی تروریسم» همچون سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده‌اند باید برای سفر به آمریکا روادید بگیرند.

این تصمیم در مورد افرادی از این کشورها که دو تابعیتی هستند نیز صادق است.

بدین ترتیب اجازه الکترونیکی سفر به آمریکا (Esta) در این موارد دیگر معتبر نخواهد بود.

پیش از این، شهروندان ۳۸ کشور جهان اجازه داشتند بدون دریافت روادید به‌مدت ۹۰ روز به آمریکا سفر کنند. پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر به پاریس این قانون در داخل آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت و برخی از اعضای کنگره آمریکا درخواست کردند که این قانون در مورد کشورهایی که با مقامات آمریکایی همکاری نمی‌کنند کنار گذاشته شود.

در سال ۲۰۱۲ تعداد کسانی که با قانون سفر بدون روادید به آمریکا سفر کرده بودند ۱۹,۱ میلیون نفر بود که این تعداد ۴۰ درصد تمام سفرهای از خارج به آمریکا را شامل می‌شد.

سنای آمریکا نیز باید قانون حدید سفر به این کشور را تصویب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016