جمعه 27 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"پوتین مترجم خود را از محل دیدار با خامنه ای بیرون کرد"

طائب: هیچ کس از محتوای دیدار رهبر انقلاب با پوتین اطلاع ندارد، رییس جمهور روسیه مترجم خود را از محل دیدار بیرون کرد، رئیس جمهور ما حوزوی است اما به خاطر فشار غرب کشتی ایران را به جیبوتی فرستاد

127302_974.jpg

رییس قرارگاه عمار با بیان این که نبرد سوریه مسأله خاک سوریه و بشار اسد نیست، گفت: اگر دشمن بر سوریه مسلط می شد تمامی معادلات تغییر پیدا می کرد، دشمن با حضور نظامی و آوردن انواع نیروهای تروریستی جنگ جهانی سوم بدون نام را به وجود آورد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه عمار چهارشنبه شب در مراسم پاسداشت اربعین شهادت مدافع حرم شهید سید اسماعیل سیرت نیا که در مدرسه علمیه آیت الله بهجت در قم برگزار شد، با اشاره جمله معروف«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» به تبیین مبنای این کلام پرداخت.

وی با اشاره آخرین فرمایش امام حسین(ع) در روز عاشورا افزود: حضرت فرمودند «هل من ناصر ینصرنی» یعنی آیا کسی هست که مرا یاری کند، اگر امام می دانست که کسی به یاری او نمی آید چرا چنین سخنی فرمود؛ حکیم کلام لغو نمی گوید، برخی در جواب می گویند که این سخن حضرت برای اتمام حجت بود اما حجت پیش از این سخن امام تمام شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر اسلام و ائمه طاهرین(ع) دارای دو شخصیت حقیقی و حقوقی هستند، اظهار داشت: روایتی از پیامبر وجود دارد که می فرماید«فاطمة بضعة منی» که غالبا به معنای فاطمه پاره تن من است ترجمه می شود اما این اگر این ترجمه مراد بود حضرت باید می فرمود«بضعة من جسدی»، افزون بر این تمام فرزندان پیامبر پاره های تن ایشان محسوب می شوند چون از حضرت به وجود آمده اند.

وی ادامه داد: جواب این مسأله این است که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) دو شخصیت حقیقی و حقوقی دارند، شخصیت حقیقی همان شخصیت شناسنامه ای انسان است؛ اما شخصیت حقوقی پیامبر این است که ایشان پیامبر بوده، وحی دریافت می کنند و عصمت دارند، جمله فاطمة بضعة منی به شخصیت حقوقی پیامبر باز می گردد؛ یعنی اگر کسی پیامبر را رد کند کافر محسوب می شود و اگر در قبال حضرت زهرا(س) نیز این چنین باشد باز هم کافر است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که امام حسین(ع) هیچ گاه برای شخصیت حقیقی خود از کسی طلب یاری نکرد، ابراز داشت: منظور امام حسین(ع) ازهل من ناصر ینصرنی ضرورت یاری رساندن به امام زمان است، اگر کسی امام زمان را یاری کرد به هل من ناصر پاسخ داده است.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) با تمامی اضطرارها راه خروج داشت که آن شهادت بود اما امام زمان ما مضطری است که راهی برای شهادت ندارد و باید بماند، کل کره زمین برای امام زمان(عج) محاصره است؛ امام زمان هر روز در روز اضطرار حسین بن علی(ع) زندگی می کند.

راهبرد عملیات رسیدن پرچم به دست امام زمان نابودی اسرائیل است
رییس قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: مبنای حرکت امام راحل کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا بود، یکی از اهداف امام رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن است و زمانی صاحب می تواند پرچم را بگیرد که امن باشد.

وی اضافه کرد: در برابر دشمنان امام زمان تا جایی که می توان باید نیرو تهیه کرد تا سبب ترس دشمن شده و موجب عقب نشینی آنها شود، راهبرد عملیات رسیدن پرچم به دست امام زمان(عج) نابودی اسرائیل است؛ این که حضرت امام فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار محور شود باید قبل از ظهور اتفاق بیفتد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت امام(ره) فرمود اگر ملت ما مبارزه با آمریکا را دقیق رعایت کند جوانان ما شهد پیروزی را خواهند چشید، گفت: تکیه گاه اسرائیل آمریکا بوده و مرکز تمام تکفیری ها و تروریست ها اسرائیل به شمار می رود.

تا اسرائیل سرپا باشد تکفیری ها هم هستند
وی افزود: به محض این که اسرائیل از بین برود تکفیری ها نابود خواهند شد، تا زمانی که اسرائیل سر پا باشد تروریست ها و تکفیری ها زنده هستند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند هرکس با اسرائیل مبارزه کند مورد حمایت جمهوری اسلامی خواهد بود و همچنین تأکید کردند که کرانه باختری باید مسلح شود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که با مسلح شده کرانه باختری اسرائیل به وسیله حزب الله و حماس از سه سمت محاصره می شود، اظهار داشت: سمتی که متصل به آب است سبب غرق شدن رژیم صهیونیستی می شود؛ دشمنان در سوریه حضور پیدا کردند تا معادلات را به نفع خود تغییر دهند.

وی ادامه داد: اگر دشمن بر سوریه مسلط می شد تمامی معادلات تغییر پیدا می کرد، دشمن با حضور نظامی و آوردن انواع نیروهای تروریستی جنگ جهانی سوم بدون نام را به وجود آورد؛ اگر در این مبارزه اسرائیل را نابود کردیم برده ایم.

نبرد سوریه مساله خاک سوریه و اسد نیست
رییس قرارگاه عمار با بیان این که نبرد سوریه مسأله خاک سوریه و بشار اسد نیست، ابراز داشت: نبرد امروز سوریه نبرد محو اسرائیل از صحنه روزگار است که در پی آن کنار خانه خدا امن شده و امام زمان می تواند ظهور کند، دشمن برای پیروزی در سوریه مجبور شده نقاط ثبات دنیا را برهم بریزد.

وی عنوان کرد: یک نقطه هیچ گاه از سوی دشمن نباید برهم می ریخت و آن هم کنار خانه خدا و عربستان به شمار می رود، در طول این سال ها که جهان در تلاطم بود در عربستان آب از آب تکان نخورد چون دشمن می داند که حساسیت عربستان بسیار است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمن خبیث ترین انسان های روی زمین را در عربستان به حکومت رسانده و از آنها حمایت کرده است، خبیث تر از آل شرور وجود ندارد؛ امام راحل فرمود اگر از جرم صدام بگذریم از جرم آل سعود هیچگاه نمی گذریم.

آل سعود متعلق به آمریکا و اسرائیل است
وی اضافه کرد: آل سعود در کنار خانه خدا و در ماه حرام الهی حجاج را کشتند، آل سعود متعلق به آمریکا و اسرائیل است و هرگز اجازه نمی دادند که عربستان به تلاطم بیفتد اما مسأله سوریه به اندازه ای حساس بود زمانی که انصارالله در یمن پدید آمد عربستان را جلو انداختند چون می ترسیدند کار اسرائیل تمام شود، عربستانی که نباید آب در دل آن تکان می خورد را وارد عملیات کردند.

رییس قرارگاه عمار با بیان این که حوادث تلخ حج امسال نتیجه ورود عربستان به عملیات علیه یمن بود، گفت: 7 هزار و 500 حاجی کشته شدند، در اتفاقی عجیب امسال مأمور سعودی در منا سیگار می کشید چون آنها شرب دخان را به ویژه در مشاعر حرام می دانند، این سیگار کشیدن نشان می داد که عربستان نیروی های اصلی خود را برای عملیات علیه یمن فرستاده و اوباش را برای حج امسال جمع کرده است چون در سال های گذشته چنین مسأله سابقه نداشت.

وی افزود: خداوند در موارد مورد نیاز مدد می فرستد، در سال 5 بعثت تصمیم گرفتند که مسلمانان را به قتل برسانند پیامبر اسلام فرمود که مسلمانان به حبشه و نزد نجاشی بروند؛ مسلمانان تعجب کردند و به پیامبر گفتند که نجاشی مسیحی است اما مسلمانان رفتند و نجاشی آنها را بسیار تحویل گرفت.

روایتی از ملاقات دو ساعته پوتین با رهبر معظم انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که خداوند متعال در نقطه ای حساس پوتین را به یاری آورد، اظهار داشت: این شخص برای رهبر انقلاب قرآن هدیه می آورد، کارهای پوتین بازی نیست بلکه دارای معانی و مفاهیم است؛ پوتین به محض ورود به ایران مستقیم خدمت رهبرمعظم انقلاب رفت.

وی ادامه داد: پوتین در دیدار رهبر معظم انقلاب از ایشان خواست تا به صورت خصوصی با رهبر انقلاب گفت وگو کند حتی رییس جمهور روسیه مترجم خود را نیز از محل دیدار بیرون کرد و از رهبر انقلاب درخواست کرد تا مترجمی را برای ترجمه کردن بیاورند؛ هیچ کس از محتوای دیدار رهبر انقلاب با پوتین اطلاع ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که پای کار آوردن روسیه کار ساده ای نیست، اظهار داشت: روسیه را همراه کردن و تا مرز تحریم بردن کار ساده ای نیست.

وی عنوان کرد: رییس جمهور ما تحصیلکرده حوزه است اما وقتی کشتی جمهوری اسلامی به سمت یمن می رود به دلیل فشارهایی که طرف های غربی وارد می کنند آن را در نیمه بر می گردانند و به سوی جیبوتی می فرستند.

اگر روسیه یک بله به غرب می گفت تحریم نمی شد
رییس قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: اگر روسیه یک بله به غرب می گفت تحریم نمی شد؛ وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه سفر کرده و به خواهش و تمنا افتاده که نظراتش را عملی کند.

وی اضافه کرد: برخی می گویند چرا روسیه در سوریه گاهی شل برخورد می کند باید گفت این کار برای به دست آوردن افکار عمومی روسیه است چون مردم این کشور می خواهند بدانند که چرا کشورشان در سوریه حضور پیدا کرده و قانع شوند، این افراد را خداوند متعال فرستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که اجر شهدای در سوریه با شهدای در جنگ قابل قیاس نیست، گفت: در جنگ سوریه مسأله پول و ناموس و خاک مطرح نبوده و نیست، کاملا خالص است، اگر در سوریه به موفقیت برسیم خط رسیدن به خانه خدا یکباره حاصل می شود.

وی افزود: ما از بیرون تهدید نمی شویم خدا نکند که اشعث ها بتوانند قرآن بالای نی کنند، امروز روز بیداری، بصیرت دهی و کار است؛ جهاد غیر از قتال است، مجاهده در راه خدا به معنای تلاش برای عزت دین خدا است، اجر جهاد علمی کمتر از جهاد و قتال فی سبیل الله نیست، بسیاری می خواهند برای ماجرای سوریه و جنگ آن شبهه پراکنی کنند اما نمی دانند ماجرا چیست


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016