شنبه 28 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

موج جدید تحرکات زنان ایرانی برای کسب ۳۰ درصدی کرسی های مجلس دهم آغاز شد

انتخاب خبر: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس دهم از امروز ۲۸ آذرماه تا ۴ دی‌ماه انجام می‌شود. بررسی سوابق داوطلبان در مراجع ۴ گانه و صلاحیت آنها هم از ۲۹ آذرماه ۹۴ تا ۹ دی ماه ۹۴ (ظرف ۵ روز از هر استعلام) انجام می‌شود.

به گزارش انتخاب خبر، در این روزها کمیته من کاندیدا می شوم از کمپین تغییر چهره مردانه مجلس روزهای پرمشغله ای را می گذراند. این کمیته اکنون در تلاش است تا از طریق تشویق بانوان کشورمان به ثبت نام گسترده در رقابت های انتخاباتی و کاندیدا شدن، انتخابات پرشوری را برای کسب کرسی های مجلس توسط نیمی از جمعیت کشور رقم بزند.

یک عضو کمیته من کاندیدا می شوم از کمپین تغییر چهره مردانه مجلس در گفتگو با انتخاب خبر به مناسبت آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس دهم گفت: کمپین تغییر چهره مردانه مجلس به تمامی بانوان تحصیل کرده و جوان کشورمان توصیه می کند که از روز شنبه امروز ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ جریان استقبال از ثبت نام در رقابت های انتخاباتی مجلس دهم را به راه اندازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ژیلا موحد شریعت پناهیژیلا موحد شریعت پناهی تصریح کرد: با این اقدام زنان جامعه، آن ها نسبت به اینکه چگونه باید مراحل ثبت نام را طی کنند، آموزش هایی را نیز فرا خواهند گرفت.

وی افزود: در این دوره از انتخابات مجلس، زنان کشورمان تجربیاتی می آموزند و جهت حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور آمادگی کسب می کنند.

این فعال حقوق زنان تأکید کرد: زنان کشورمان هم که برای بار دوم یا بیشتر جهت ثبت نام در رقابت های انتخاباتی مجلس اقدام می کنند، متوجه خواهند شد چرا فرآیند انتخابات می تواند به رد صلاحیت و یا تأیید صلاحیت آن ها انجامد و در این زمینه با رفتار هیئت های اجرایی و شورای نگهبان بیشتر آشنا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از زنان کشورمان بوده اند که در هیئت های اجرایی رد صلاحیت شده اند و در شورای نگهبان، صلاحیت آن ها تأیید شده است و برعکس، افرادی از سد هیئت های اجرایی انتخابات گذشته و تأیید شده اند، اما در شورای نگهبان، رد صلاحیت شده اند و زمانی که دوباره اعتراض کردند، در مرحله سوم، تأیید صلاحیت شدند، یعنی پس از سه مرحله، صلاحیت آن ها تأیید شد.

موحد شریعت پناهی تصریح کرد: چنین مواردی موجب می شود زنان کشورمان، تجربیاتی را کسب کنند و آموزش هایی را فرا گیرند و ترسی از ثبت نام در رقابت های انتخاباتی نداشته باشند.

عضو هیئت مؤسس کمپین تغییر چهره مردانه مجلس تأکید کرد: مطابق با قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران، زنان با ثبت نام خود در رقابت های انتخاباتی مجلس دهم پی به چهار شرط برای اینکه رد صلاحیت نشوند، برده و اگر هیئت های اجرایی و یا شورای نگهبان بدون استناد به این چهار شرط، اقدام به رد صلاحیت آنان کردند، افراد رد صلاحیت شده می توانند به طور مستند اعتراض خود را نوشته و آن را ارایه کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در حال حاضر، اطلاعی از اینکه دلایل رد صلاحیت آنان چه بوده، ندارند، افزود: لذا توصیه کمپین تغییر چهره مردانه مجلس این است که همه بانوان کشورمان که واجد شرایط قانونی هستند، برای شرکت در رقابت های انتخاباتی نام نویسی کنند و این تجربه را مانند یک دوره آموزشی برای خود در نظر گرفته و حتی اگر خدای ناکرده، اقدامات نهادهای اجرایی و نظارتی منجر به رد صلاحیت آنان شد، باز تجربه خوبی برای آنان خواهد بود.

موحد شریعت پناهی گفت: دعا می کنیم و امیدوار هستیم که تعداد زیادی از بانوان کشورمان تأیید صلاحیت شوند و جمهوری اسلامی ایران به کشورهایی مانند عربستان و افغانستان اثبات کند توان زنان ایرانی تحت لوای نظام جمهوری اسلامی ایران و طی مدت ۳۸ سال، رشد و توسعه یافته و این توسعه یافتگی جامعه زنان کشورمان در عمل نشان داده شود، و نه اینکه به طور مداوم گفته شود که زنان ایرانی بسیار رشد کرده اند، اما در آمارهای شورای نگهبان، کمتر اثری از زنان تأیید صلاحیت شده موجود باشد.

عضو کمیته من کاندیدا می شوم از کمپین تغییر چهره مردانه مجلس با بیان اینکه حضور گسترده زنان کشورمان در ثبت نام برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس دهم در هفتم اسفند ماه قطعاً تجربه ای نیز برای دولتمردان ایرانی خواهد بود که آنها نیز به دنیا ثابت کنند که جمهوری اسلامی ایران دارای زنان شایسته، تحصیل کرده و تأیید صلاحیت شده ی زیادی است و پیشرفت های کشور و جامعه را تحت حکومت اسلام ناب محمدی به دنیا نشان دهند، تصریح کرد: چنین نگاهی از سوی جمهوری اسلامی ایران، حتی بهترین تبلیغات برای نهادهای جمهوری اسلامی ایران مانند شورای نگهبان و کلیت نظام اسلامی اعم از قوای مجریه، مقننه و قضائیه خواهد بود.

ژیلا موحد شریعت پناهی تأکید کرد: این بار زنان شایسته ایرانی تصمیم گرفته اند که نه با کمک سهمیه بندی بلکه با توانمندی ها و شایستگی هایی که با زحمت و سخت کوشی کسب کرده اند، در این دوره و دوره های بعد، نه تنها به سهم سی درصدی که به سهم پنجاه درصدی که حق آنان است، دست یابند، چرا که نیمی از جمعیت کشور هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016