دوشنبه 30 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اسرائیل فرمانده ارشد حزب‌الله را در سوریه ترور کرد

SamiANterror.JPG
مشرق - دقایقی پس از آنکه برخی منابع محلی در سوریه از وقوع انفجار در شهر دمشق، پایتخت این کشور خبر دادند، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که این انفجار احتمالا در پی حمله هواپیماهای اسرائیلی رخ داده است.

این حمله اسرائیل یک ساختمان مسکونی در منطقه جرمانا در حومه دمشق را مورد هدف قرار داد.

شبکه الجزیره گزارش داد در این حمله هوایی شماری از فرماندهان حزب الله لبنان و دیگر گروه های داوطلب نظامی حامی دولت سوریه به شهادت رسیدند.

رسانه های مختلف آمار متفاوتی از تلفات این حادثه اعلام می کنند که بین 5 تا 9 کشته است. همچنین 12 نفر نیز زخمی شدند.

جنبش حزب الله لبنان در بیانیه ای کشته شدن سمیر قنطار در پی بمباران منطقه ای از دمشق را تایید کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارس دویچه وله سمیر قنطار سال ۲۰۰۸ پس از ۲۹ سال حبس در اسرائیل از زندان آزاد شد. او پیش از حبس، رهبری یک گروه تروریستی فلسطینی را برعهده داشت و سال ۱۹۷۹ میلادی مسئول مرگ دو مأمور پلیس اسرائیل، یک شهروند اسرائیلی و دو دختر خردسال او شناخته شد.

سمیر قنطار سال ۲۰۰۸ در پی توافق اسرائیل و حزب‌الله برای تبادل اجساد دو سرباز اسرائیلی با زندانیان فلسطینی از زندان آزاد شد. این توافق با میانجی‌گیری آلمان صورت گرفته بود.

حزب‌الله اسرائیل را مسئول مرگ سمیر قنطار دانسته است. اسرائیل تا کنون رسمأ واکنشی به این خبر نشان نداده است.

اما وزیر شهرسازی اسرائیل، یوآف گالانت روز یکشنبه در گفتگو با رادیو اسرائیل از مرگ این فرمانده ارشد حزب‌الله استقبال کرد. او در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل در این ماجرا دست داشته است، گفت: «من نه تأیید و نه تکذیب می‌کنم که ما در این حمله دخالت داشتیم.»

تا کنون روشن نشده است که آیا سمیر قنطار شخصا در نبردهای سوریه شرکت داشته است یا خیر. از آغاز جنگ داخلی سوریه تا کنون ارتش اسرائیل چندبار مواضعی را در خاک این کشور هدف حمله قرار داده است که اغلب آن انبارهای سلاح و مهمات بودند.

اتحادیه اروپا و آمریکا شاخه نظامی شیعیان حزب‌الله را گروه تروریستی می‌دانند. این گروه از بشار اسد، رئیس‌جمهور مورد مناقشه سوریه حمایت می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016