سه شنبه 1 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

هکرهای ایرانی کنترل سدی در نزدیکی نیویورک را در دست گرفته بودند

63e2d.jpg
خبرگزاری ایرانشهر - وال استریت ژورنال افشا کرده است که یک گروه هکر ایرانی در سال 2013 با استفاده از سیستم مودم سلولار یک سد کوچک در حومه نیویورک به اطلاعات آن نفوذ کرده بودند.

به نوشته وال استریت ژورنال هکرهای ایرانی در سال 2013 در سیستم کنترل سد نیویورک که در نزدیکی لانگ آیلند قراردارد، نفوذ کردند. این موضوع باعث زیر سوال بردن زیرساخت‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا شده‌است. دو نفر که به سیستم امنیتی این سد که در 20 مایلی نیویورک واقع شده، آشنا بودند در پیش از این و در مصاحبه با هافینگتون پست گفتند: هکرها از طریق مودم سلولار به اطلاعات این مرکز دسترسی پیدا کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گفته‌های مدیر بخش تکنولوژی این شهر: این ساختمان بتنی که برای جلوگیری از سیل در 5 مایلی لانگ آیلند فرارگرفته‌، بسیار کوچک است و هدف این حمله‌های سایبری در واقع یک سد دیگر در اوریگن بوده‌است.

این نگرانی درباره بسیاری از مراکز اداری در آمریکا وجود دارد که به دلیل استفاده از کامپیوترهای قدیمی، دچار اختلالات امنیتی باشند. حدود 57هزار مرکز صنعتی در آمریکا وجود دارد که با استفاده از اینترنت کنترل می‌شوند و هک شدن اطلاعات این ساختمان باعث نگرانی مسئولان امنیتی آمریکا شده‌است.

این حملات سایبری در میان دو کشور سابقه زیادی دارد. هکرهای ایرانی پس از حمله آمریکا به تجهیزات هسته‌ای ایران نیز به سایت بانک آمریکا حمله کرده‌بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016