شنبه 5 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جیسون رضائیان روز کریسمس با خانواده‌اش در اوین دیدار کرد

0,,18648651_303,00.jpg
مقامات ایران به مادر و همسر جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی روزنامه واشنگتن‌پست، اجازه دادند تا در روز کریسمس چندین ساعت را در کنار وی بگذرانند. مادر رضائیان گفته است که آنها "اوقات خیلی خوبی" را در کنار هم سپری کرده‌اند.

ه گزارش روزنامه "واشنگتن‌پست" جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی این روزنامه در ایران، روز کریسمس را همراه با خانواده‌اش در زندان اوین گذراند. مری رضائیان، مادر این خبرنگار ایرانی آمریکایی در ایمیلی به واشنگتن‌پست نوشته است که وی به همراه یگانه صالحی، همسر جیسون رضائیان روز جمعه (۲۵ دسامبر/ ۴ دی) چندین ساعت را در کنار وی گذرانده‌اند.

جیسون رضائیان بیش از ۵۰۰ روز است که به اتهام جاسوسی در زندان اوین به سر می‌برد.

مری رضائیان در ایمیل خود نوشته است: «این برای نخستین بار بود که من امسال او را در اوین ملاقات کردم و توانستم وقت بیشتری را با او بگذرانم و برایش غذای خانگی ببرم. ما اوقات خیلی خوبی را در کنار هم داشتیم و خاطرات تعطیلات سال‌های گذشته را مرور کردیم.»

جیسون رضائیان ۳۹ ساله و متولد کالیفرنیاست. او اوایل سال ۲۰۱۵ متهم به جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی شد و رسیدگی به پرونده او مردادماه امسال پشت درهای بسته دادگاهی غیرعلنی خاتمه یافت.

حکم صادره برای رضائیان تا کنون به صورت رسمی و علنی اعلام نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تأکید دوباره واشنگتن‌پست برای آزادی رضائیان

مارتین بارون، سردبیر ارشد واشنگتن پست، در بیانیه‌ای اعلام کرده که او و دیگر همکاران جیسون رضائیان از شنیدن خبر ملاقات چندین ساعته رضائیان با خانواده‌اش شادمان شده‌اند، اما در عین حال حبس وی را "زندانی شدن ۵۲۲ روزه تلخ و ناعادلانه انسانی خوب، محترم و بیگناه" خوانده است.

بارون ضمن استقبال از "این عمل ابتدایی انسانی" خواستار آزادی جیسون رضائیان از زندان شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ماه گذشته در یک نشست خبری گفت که حکم پرونده جیسون رضائیان صادر شده "اما هنوز به صورت رسمی به متهم و وکیل وی ابلاغ نشده است." وی بدون ذکر جزئیات بیشتری در مورد این پرونده اضافه کرد که جیسون رضائیان محکوم به حبس شده و "فعلا حکم قطعی نیست."

یگانه صالحی، همسر جیسون رضائیان نیز که به عنوان خبرنگار برای روزنامه "نشنال" مستقر در امارات متحده عربی کار می‌کرد همزمان با جیسون رضائیان بازداشت، اما پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شد.

علی رضائیان برادر جیسون رضائیان به تازگی طوماری با نیم میلیون امضا برای آزادی جیسون رضائیان به نمایندگی ایران در سازمان ملل تحویل داد.

مسئولان روزنامه واشنگتن‌پست نیز تا کنون بارها خواستار آزادی روزنامه‌نگار خود شده‌اند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر هم اکتبر امسال محاکمه رضائیان را "ناعادلانه" خوانده و از مقام‌های قضایی ایران خواسته بود تا حکم صادره بر مبنای این محاکمه را لغو کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016