سه شنبه 8 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعضای جبهه ملی برای کاندیدا شدن ثبت نام نکردند، اطلاعیه جبهه ملی ایران


هموطنان عزیز،
برای هر حزب یا جمعیت سیاسی انتخابات مجلس فرصتی است که باید فعالانه در آن حضوریافته وکوشش نماید که نمایندگانی از گروه خودرا به مجلس بفرستد تا با استفاده از تریبون مجلس وبا تبیین اهداف خود در آن نهاد زمینه پیشبرد افکار خود را در جامعه فراهم نماید . جبهه ملی ایران در این روند از پیشینه ویژه ای برخوردار میباشد . زیرا جمعیتی است که خود مولود انتخابات است که در جریان انتخابات دوره شانزدهم مجلس شورای ملی توسط دکترمحمدمصدق بنیانگذاری شده وسپس از درون همان مجلس با مطرح کردن مسئله ملی شدن نفت ، توانسته است با پشتیبانی ملت ایران قانون ملی شدن نفت را به تصویب برساند وبا به تصویب رسانیدن آن قانون توفیق یابد که تغییرات شگرفی را در زندگی سیاسی واقتصادی واجتماعی این ملت پدید آورد. اما برای حضور در انتخابات باید حداقلی ازشرایط لازم برای انجام انتخاباتی عادلانه و سالم مانند آزادی فعالیت احزاب ، آزادی مطبوعات ، آزادی اجتماعات ، آزادی کاندیدا شدن وآزادی بیان عقاید وبرنامه ها برای کاندیداها وجود داشته باشد . در حالیکه در ایران امروز هیچیک از این شرایط محقق نیست .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به عنوان نمونه جبهه ملی ایران نه تنها از داشتن محل ومرکز تشکیلات وانتشار روزنامه وامکان دعوت از مردم برای برگزاری گردهمایی محروم است که حتی در هفته گذشته نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از تشکیل یک جلسه محدود درون گروهی این سازمان هم که قرار بود درمنزل یکی از اعضاء تشکیل شود ممانعت به عمل آوردند. مضافا بر همه این تنگناها اگرفردی برای ثبت نام جهت کاندیدا شدن مراجعه نماید ، ناگزیر است با پر کردن فورم ثبت نام ،آنچه را حاکمیت جمهوری اسلامی می اندیشد بپذیرد وتایید نماید ونسبت به قبول کردن باورهای حاکمیت متعهد شود. وتازه پس از تقبل این تعهدات ، این شورای نگهبان خواهد بود که کاندیدا ها را مورد ممیزی قرار میدهد وحواریون حکومت را می پذیرد و هر آنکس را که غیر خودی ودگراندیش دانست ، رد صلاحیت نموده وبه صحنه انتخابات راه نمی دهد. ومسلما اعضای جبهه ملی جزو غیر خودی هائی هستند که صلاحیت آنها هرگز توسط شورای نگهبان تایید نخواهد شد . در چنین شرایطی چه جائی برای ثبت نام وکاندیداتوری اعضای جبهه ملی باقی میماند؟ . براساس همین ملاحظات جبهه ملی ایران هیچگونه تصمیمی برای کاندیدا کردن اعضای خود اتخاذ نکرده است . واگر دو سه نفری چنین کاری را انجام داده باشند، حرکتی فردی وبدون کسب اجماع تشکیلاتی انجام داده اند که هیچ ربطی به جبهه ملی ندارد.

تهران – جبهه ملی ایران
هفتم دیماه ۱۳۹۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016