شنبه 12 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزارت کشور عربستان: شیخ نمر النمر اعدام شد

وزارت کشور عربستان سعودی در تلویزیون این کشور اعلام کرد که "۴۷ تروریست" اعدام شده‌اند. شیخ نمر النمر، روحانی شیعه نیز در میان اعدام‌شدگان است. ایران پیش‌تر به عربستان پیرامون اجرای حکم اعدام النمر هشدار داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دویچه وله - وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که ۴۷ نفر را در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی اعدام کرده است.

بیانیه وزارت کشور عربستان که در تلویزیون این کشور قرائت شده، از اعدام شیخ نمر النمر، رهبر شیعیان معترض خبر داده است.

بنا به گفته وزارت کشور عربستان سعودی اغلب اعدام‌شدگان در ارتباط با گروه تروریستی القاعده بوده‌اند.

در اکتبر ۲۰۱۵ دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ باقر نمر النمر را تایید کرده و آن را برای تنفید به پادشاه عربستان سعودی ارجاع داده بود.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در سال گذشته میلادی پس از تایید خبر حکم اعدام شیخ نمر آن را نگران‌کننده خواند و گفت: «اعدام شیخ نمر هزینه سنگینی را متوجه عربستان سعودی خواهد کرد.»

به گفته مقامات سعودی النمر هنگام دستگیری مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. منابع امنیتی عربستان می‌گویند النمر هنگام فرار به مقاومت مسلحانه پرداخته و در جریان تیراندازی زخمی شده است. به گفته‌ بستگان این روحانی شیعه، او اتهام‌هایی مانند داشتن سلاح و قیام مسلحانه را رد کرده، اما اتهام‌های سیاسی علیه خود را پذیرفته است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز پیش‌تر به صدور حکم اعدام النمر اعتراض کرده و آن را نشانه سرکوب هرگونه انتقاد به حکومت عربستان سعودی دانسته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016