یکشنبه 20 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارش: مهاجمان به سفارت عربستان از کجا سازماندهی شدند؟

sepah-sahamnews۲۳.jpg
تنها چند روز پس از حمله بسیجیان به سفارت عربستان، مقام‌های جمهوری اسلامی یک به یک، انتصاب این حمله به نیروهای بسیجی و حزب‌الله را کتمان می‌کنند و در ادعایی جدید آن را به بیت «آیت‌الله سیدصادق شیرازی» نسبت می‌دهند. این در حالی است که یک منبع مطلع به خبرنگار «سحام» می‌گوید «نیروهای مهاجم به سفارت عربستان از شهرکی در شمال شرقی شهر تهران سازماندهی شده‌اند.»

یک منبع آگاه میدانی که خود در میان مهاجمان به سفارت عربستان حضور داشته و به دلایل امنیتی نخواسته نامش فاش شود، به خبرنگار «سحام» می‌گوید که «نیروهای بسیجی مهاجم به سفارت عربستان از شهرک شهید محلاتی تهران به محل سفارت عربستان اعزام شده‌ و توسط ناحیه مقاومت بسیج این شهرک (پایگاه بسیج شهید مهتدی) برای این حمله سازماندهی شده بودند.»

شهرک شهید محلاتی، منطقه‌ای مسکونی در بلوار ارتش تهران است که خانواده‌های فرماندهان ارشد نظامی سپاه پاسداران و برخی از شهدای جنگ تحمیلی هشت ساله، در آن زندگی می‌کنند و عبور و مرور در آن به سادگی ممکن نیست و نیاز به ضوابط امنیتی خاصی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وب‌سایت افسران جنگ نرم در مطلبی با عنوان «استراتژیک‌ترین نقطه تهران کجاست؟» درباره شهید محلاتی تهران می‌نویسد: «طبق داده‌ها، استراتژیک‌ترین نقطه تهران، شهرک شهید محلاتی واقع در مینی سیتی است، اما چرا استراتژیک‌ترین؟ چون افراد مهمی در آن‌جا هستند و «آقا» هر جمعه صبح به ارتفاعات این شهرک می‌آیند. خانه‌ی داماد سیدحسن نصرالله، خانه‌ی پدر و خواهر احمدی‌نژاد و خانه بیش از ۲۶۰۰ سردار سپاه و از همه مهم‌تر خانه سردار قاسم سلیمانی در این شهرک قرار دارد.»

این منبع آگاه در ادامه به خبرنگار «سحام» می‌گوید که شب حمله به سفارت عربستان سعودی واقع در فرمانیه تهران، تعداد زیادی از بسیجیان توسط پایگاه بسیج این شهرک سازماندهی شدند تا به محل اعزام شوند. اغلب نیروها سلاح‌هایی در اختیار داشتند که مخصوص «پرتاب نارنجک‌های آتش زا و دودزا» است و با یکی از این نارنجک‌ها ساختمان محل سفارت عربستان به آتش کشیده شده است.

این منبع آگاه میدانی اضافه می‌کند که «اسناد مهم داخل سفارت عربستان سعودی توسط کارمندان این سفارت خارج شده و اسنادی باقی مانده بود که اهمیت زیادی نداشتند، اما بسیجیان حاضر در محل سفارت تمامی اموال سفارت را خارج و غارت کردند.»

دوره‌های آموزشی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در «مرکز امامت» پایگاه شهید مهتدی شهرک محلاتی

وی می‌افزاید: «بسیجیان مهاجم به سفارت عربستان تمامی کیس‌های کامپیوتر، چندین دستگاه لپ تاپ، چندین دستگاه تلفن و ادوات اداری موجود در ساختمان سفارت را خارج کرده و به منازل شخصی خود برده‌اند و مانند غنائم جنگی در حال حاضر نیز از این لوازم مشغول استفاده شخصی هستند.»

به نظر می‌رسد مقامات جمهوری اسلامی قصد دارند با طرح ادعاهای واهی و مطالبی غیر واقعی، از «سازماندهی نیروهای بسیجی» و «اتوبوس‌های اعزامی از قم» شانه خالی کنند و این حمله را منتسب به بیت‌ آیت‌الله سیدصادق شیرازی کنند! اما کیست که نداند افراد حامی بیت‌ آیت‌الله شیرازی، که رهبر جمهوری اسلامی آنان را «پیروان تشیع انگلیسی» خوانده، نمی‌توانند آزادانه با ماموران یگان ضد شورش نیروی انتظامی عکس سلفی بگیرند و فرماندهی انتظامی مستقر در صحنه نیز با بلندگو از نیروهای تحت امرش بخواهد که «همکاران ما به برادران آسیبی نرسانند.»

شایسته است مقامات جمهوری اسلامی به افکار عمومی آدرس غلط ندهند و برای یک‌بار هم که شده از خود صداقت نشان داده، به سراغ مسببان اصلی این حادثه بروند و این «غده چرکین» را یک‌بار برای همیشه بسوزانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016