دوشنبه 21 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: قلب راکتور اراک خارج شد

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی ایران خروج قلب راکتور آب سنگین اراک را تایید کرده و گفته "خارج‌سازی قلب راکتور بخشی از تعهدات بود که انجام شد"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


E9DBD6D1_s.jpg

بی بی سی - آقای کمالوندی امروز ۲۲ دی ماه (۱۲ ژانویه) در جمع خبرنگاران در تهران گفت توافق جامع اتمی (برجام) قطعا در دی ماه جاری اجرا می‌شود و مانعی برای این اجرا وجود ندارد.

ساعاتی پیشتر، اصغر زارعان دیگر معاون سازمان انرژی اتمی، گزارش رسانه‌ها درباره خروج قلب راکتور را تکذیب کرده بود.

خبرگزاری فارس روز دوشنبه از قول منابع مطلعی که از آنها نام نبرد گزارش داد که قلب راکتور اراک خارج و حفره‌های آن با سیمان پر شده است اما آقای زارعان امروز گفته بود که "غیر از مبادله سوخت غنی شده هنوز هیچ کدام از اقدامات عملی ایران در فردو، نطنز و اراک طبق برجام به پایان نهایی خود نرسیده است."

خارج کردن قلب راکتور اراک و پرکردن حفره‌های این سازه با سیمان به نحوی که دیگر قابل استفاده نباشد، یکی از تعهدات ایران بر اساس توافق جامع اتمی با گروه ۱+۵ برای رفع تحریم‌هاست.

رئیس جمهور آمریکا و شورای وزیران اتحادیه اروپا دستور العمل‌های رفع تحریم‌ها را صادر کرده‌اند که قرار است با تایید انجام اقدامات ایران از سوی آژانس، اجرایی شود.

مقام‌های ایرانی می‌گویند اجرایی شدن رفع تحریم‌ها در کمتر از یک هفته آینده امکانپذیر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016