جمعه 25 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

وزیر خارجه امارات به ظریف: سفارتخانه‌ها را آتش نزنید و دیپلمات‌ها را گروگان نگیرید

بی بی سی - عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات، در پاسخ به محمدجواد ظریف، بدون نام بردن از وزیر خارجه ایران، به او "مقدمات بلوغ دیپلماتیک" را یادآوری کرده و در توییتی گفته است: "سفارتخانه‌ها را آتش نزنید، اشغال و غارت نکنید. دیپلمات‌ها را گروگان نگیرید."

او در کنار این توصیه از هشتگی استفاده کرده که می‌توان آن را به "راهنمای مقدمات بلوغ دیپلماتیک" ترجمه کرد. (#DiploMaturity101)

وزرای خارجه ایران و امارات در روزهای اخیر در توییتر به هم طعنه زده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیشتر نخست‌وزیر خارجه امارات در واکنش به مقاله محمدجواد ظریف در نیویورک تایمز، در توییتر خود نوشته بود: "وقتی یادداشت وزیر خارجه ایران در نیویورک تایمز را خواندم، تصور کردم وزیر خارجه یک کشور اسکاندیناوی است."

پس از آن آقای ظریف دیروز (چهارشنبه ۱۳ ژانویه/۲۳ دی) در توییتر خود نوشت: "دیپلماسی عرصه (افراد برخوردار از) بلوغ است،و نه نوکیسه‌ها و متکبران" که به نظر بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران، پاسخی به توییت وزیر امور خارجه امارات رسید.

به دنبال حمله عده‌ای به سفارت عربستان سعودی در تهران شماری از کشورهای منطقه رابطه خود را با ایران قطع کرده یا کاهش داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016