شنبه 26 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تصاویر ملوان‌های آمریکایی روی دیوار سفارت سوییس در تهران

صدای آمریکا - خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند که بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق تهران تصاویری از ملوان‌های آمریکایی را که توسط سپاه پاسداران دستگیر و سپس آزاد شدند، به سفارت سوییس در تهران "تحویل" داده‌اند.

بنابر این گزارش‌ها، دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق تهران به سفارت سوئیس به عنوان دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران مراجعه کرده و چند "تابلوی عکس" از ملوان‌های دستگیر شده آمریکایی را تحویل داده‌اند.

basijmalavanswisseb.JPG

محسن فیضی پور مسئول سیاسی این تشکل بسیج، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت این اقدام "حاوی این پیام به دولت آمریکاست که ما ملتی صلح طلب در دهه های اخیر بوده‌ایم، ولی در مقابل تجاوزگری و استکبار دولت های متخاصم با قدرت خواهیم ایستاد."

او همچنین از "تماس‌های مکرر" وزیران خارجه ایران و ایالات متحده ابراز نگرانی کرده و آن را "عدم تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری" دانسته است.

در عکس‌های منتشر شده از این اقدام، تابلوها مقابل در سفارت گذاشته شده و روی آنها شعارهای هشدارآمیزی نوشته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب ۲۲ دی ماه (۱۲ ژانویه) اعلام کرده بود که ۱۰ تفنگدار دریایی آمریکا که در دو شناور رزمی در حال انجام ماموریت تمرینی بین آب‌های بحرین و کویت بوده‌اند، توسط نیروهای ایرانی بازداشت شده‌اند.

یک روز بعد ملوانان آمریکایی آزاد شدند و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در پیامی که صبح روز چهارشنبه منتشر شد، از ایران به خاطر آزادی صلح آمیز سربازان آمریکایی تشکر کرد و بر "نقش حیاتی دیپلماسی" در ایمن و قوی نگه داشتن کشور، تاکید کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در توییتی از این که "گفت‌وگو و احترام، و نه تهدید و شتابزدگی" مسئله ملوانان آمریکایی را حل و فصل کرده ابراز خرسندی کرد و نوشت: "باشد که از این نمونه آخر درس بگیریم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016