یکشنبه 27 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

امام جمعه مشهد: آمریکا مثل «سگ» اطراف ایران «پارس» می‌کند

Ahmad-Alamolhoda-saham-news-e1434765053464.jpg
سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: یک نماد ذلت آمریکا در اراده نفوذ را قهرمانان ایثارگر نیروی دریایی سپاه نشان دادند، آنان اقتدار ایران را به رخ همه دنیا کشاندند، این‌ها می‌گویند که ما اشتباه کرده‌ایم و ما هم در مقام اثبات تعمد کار آنها نیستیم، اما این قبیل جریانات یک تست برای «نفوذ» رخنه‌ای آمریکا در برابر قدرت ایران است.

به گزارش سهام ، وی افزود: آن‌ها با ناوگان خود فکر می‌کنند خلیج فارس تنها میدان یکه تازی‌شان است، اما در عین حال دو قایق با تفنگداران آمریکایی مجهز به قوی‌ترین و مدرن‌ترین مسلسل‌ها در مقام مقابله وارد آب‌های ایران شدند و یک دفعه خود را در محاصره نیروی دریایی سپاه پاسداران دیدند و چهره پر صلابت قهرمانان ایثارگر در سپاه پاسداران آن‌طور آن‌ها را وحشت زده کرد که بی اختیار دست‌های‌شان را روی سرشان بردند.

امام جمعه مشهد با بیان این که این حادثه چه خطا و چه تعمد، تستی برای آمریکا در جهت توان نفوذش در ایران بود، تصریح کرد: ایران ثابت کرد که آمریکا توان «نفوذ» در ایران را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جزئیات این قضیه ممکن است در اخبار درست منتشر نشده باشد، ادامه داد: به فاصله این قایق‌هایی که در محاصره نیروهای سپاه پاسداران بودند، چند کیلومتر آن طرف‌تر دو ناوگان جنگی ترومن از آمریکا و ناوگان شارل دوگل فرانسوی وجود داشت که این دو ناوگان که کارشان حمل کردن هواپیما بود دیدند که این قایق‌های آمریکایی در محاصره سپاه پاسداران قرار گرفته است. ناو آمریکایی ترومن دست به فعالیت‌هایی زد، چند هواپیما را به پرواز در آورد و چند قایق در وسط دریا به جولان درآورد، اما دید که مقابل سیطره‌ای که رزمندگان دلاور ما بر این آمریکایی‌های تفنگ‌دار دارند، قدرت هیچ حرکتی ندارد و عقب نشینی کردند.

علم الهدی که گویی خود در «وسط آسمان» حضور داشته اظهار کرد: از بالای آسمان هواپیماهای ناو ترومن و قایق‌های جنگی وسط دریا می‌دیدند که این دو قایق آمریکایی در محاصره نیروهای سپاه پاسداران در آمده‌اند و اسیر شدند و این‌ها قدرت هیچ حرکتی را نداشتند، چرا که می دانستند با کوچک‌ترین تحرک عملیاتی جان این تفنگداران از دست می رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خطیب جمعه مشهد با بیان این‌که این یک تجربه برای ملت ایران است، خاطرنشان کرد: از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی فرمانده عالی ارتش، نیروهای مسلح و سپاه، امام خمینی بودند و بعد از ایشان نیز رهبری در این جایگاه قرار گرفتند؛ توان و قدرت این نیروهای مسلح با فرماندهی امام خمینی و رهبری به خاطر این که این نیروها گوش به فرمان رهبر خود بودند به جایی رسید که از روزی که ما یک لوله توپ نداشتیم قدرت‌مان به این‌جا رسیده است که حالا بزرگ‌ترین قدرت نظامی فعال در امواج خلیج فارس در مقابل ما منهدم می شود.

وی با بیان این‌که ما از آن‌جا به این‌جا رسیدیم، ادامه داد: چون سپاه و ارتش گوش به فرمان رهبری هستند و هر چه که رهبر می‌گوید عمل می‌کنند همه توسعه فناوری‌ها در سایه آموزه‌ها و رهنمودهای رهبری انجام می شود که برای مسئولان ما یک تجربه و یک درس است. وی مدعی شد که اگر در مساله اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی گوش به فرمان رهبری باشیم، همین پیشرفت‌ها را خواهیم کرد که در حوزه نظامی کرده‌ایم.

سخنان علم‌الهدی در حالی بیان شده که دولت‌های جمهوری اسلامی با تمام جزییات‌شان زیرنظر مستقیم رهبری قرار دارند و حتی رهبری در انتخاب وزرا نیز نظرات خود را اعمال می‌کند و در زمان استیضاح وزرا نیز نظر رهبری در برکناری وزرا بر نظر مجلس شورای اسلامی ارجحیت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ۶۰ سال پیش شاه برای اسکی با یک مشت از عناصر هرزه و معشوقه‌هایش به آبعلی رفته بود، سرلشگر آزموده در خاطراتش می‌نویسد: «شاه در آن روز حالت نشاطی پیدا کرده بود که برای ما این فرصت به وجود آمد که بتوانیم امضای حکم اعدام نواب صفوی را از وی بگیریم».

امام جمعه مشهد ادامه داد: روزی که این سید مظلوم به شهادت رسید، شاه در اوج قدرت بود، اما چند سال بعد در شعاع نهضت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی آن عنصر ناپاک از مملکت خارج شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که یک برادر جوان مقاله‌ای نوشته و در آن مقاله بزرگ‌ترین نشانه اقتدار امام خمینی را بیرون راندن شاه از کشور معرفی کرده، خاطرنشان کرد: نماد و قدرت امام خمینی این نبود که شاه را ساقط کرد و از کشور بیرون راند، بلکه نماد و قدرت ایشان ساقط کردن آمریکا بود، چرا که شاه یک عنصر «ضعیف، زبون و شهوت‌ران» بود.

وی مدعی شد: آمریکا ۳۷ سال است که اطراف مملکت مثل یک سگ پارس می‌کند، اما راهی برای ورود به ایران و نفوذ در کشور پیدا نمی‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016