دوشنبه 5 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش فیلمی از مهاجمان پاریس منتشر کرد

• در حالی که بیش از دو ماه از حملات پاریس می‌گذرد گروه "دولت اسلامی" فیلمی از عاملان این حمله را منتشر کرده است. در این ویدئو که زمان آن مربوط به پیش از عملیات پاریس است بریتانیا تهدید به حمله می‌شود.

دویچه وله ـ گروه "دولت اسلامی" (داعش) یکشنبه (۲۴ ژانویه/ ۴ بهمن) ویدئویی در اینترنت منتشر کرد که در آن تصاویر ۹ تن از عوامل حملات پاریس دیده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این ویدئو صدای گوینده‌ای شنیده می‌شود که می‌گوید: «این آخرین پیام این مردان است که به حرکت درآمده‌اند تا تمامی یک کشور، یعنی فرانسه را به زانو در آورند.»

مردانی که در این ویدئو مشاهده می‌‌شوند علیه غرب شعار سر می‌دهند و بریتانیا را تهدید به حمله می‌کنند.

بعضی از این مردان لباس رزم پوشیده و در صحرا دیده می‌شوند. تصاویر بعضی از آنان نیز در حال گردن زدن گروگان‌ها مشاهده می‌شود.

در حملات ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ به استادیوم فوتبال، یک رستوران و یک سالن کنسرت در پاریس ۱۳۰ نفر کشته شدند.

در این ویدئو این مردان با عناوین جنگی خود نامیده می‌شوند. بر این اساس، سه تن از آن‌ها فرانسوی، ۴ نفر بلژیکی و دو نفر عراقی‌اند. این دو نفر می‌توانند عاملان انتحاری در حمله به استادیوم فوتبال "استاد دو فرانس" باشند. بر خلاف ۷ نفر دیگر هویت این دو نفر هنوز به صورت رسمی روشن نشده است.

اصالت ویدئوی منتشره هنوز از طرف منابع مستقل تأیید نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016