جمعه 9 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی خامنه‌ای در روز یادبود هولوکاست، ویدئوی انکار آن را منتشر کرد

تقاطع: رهبر جمهوری اسلامی در روز یابود هولوکاست (۲۷ ژانویه-۷ بهمن)ویدئویی را در بخش انگلیسی وب‌سایت خود منتشر کرد و در آن، یک بار دیگر، اصل و وسعت این کشتار تاریخی را زیر سوال برد. نام‌گذاری این روز از سوی سازمان ملل متحد و در یادبود ۶ میلیون یهودی و ۵ میلیون نفر دیگر از اقلیت‌های دیگر کشته‌شده توسط نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم صورت گرفته است.

این ویدئوی سه دقیقه‌ای که دارای زیرنویس انگلیسی است “آیا قرون وسطا به پایان رسیده؟” نام دارد و در آن سخنرانی دو سال قبل علی خامنه‌ای شنیده می‌شود که مدعی شده بود «در کشورهای اروپایی هیچ‌کس جرات حرف زدن درباره‌ی هولوکاست را ندارد که معلوم نیست اصل این قضیه واقعیت دارد یا اگر واقعیت دارد به چه شکلی بوده».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویدئو هم‌چنین تصاویری از انکارکنندگان برجسته هولوکاست در اروپا از جمله تاریخ‌نویس بریتانیایی “دیوید ایروینگ” را نشان می‌دهد.

استفاده‌ی خامنه‌ای از “روز یادبود هولوکاست” برای زیر سوال بردن دوباره‌ی آن در حالی صورت می‌گیرد که حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی در اولین سفر اروپایی خود بعد از اجرای توافق هسته‌ای، عازم ایتالیا و فرانسه شده و در تلاش است روابط این حکومت با غرب را بعد از سال‌ها تنش، عادی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016