چهارشنبه 14 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مصوبه تازه برای محدود کردن اختیارات اوباما در لغو تحریم‌های ایران

رادیو فردا ـ مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه سوم فوریه طرحی را تصویب کرد که براساس آن اختیارات باراک اوباما، رئیس جمهور درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران محدود خواهد شد.

به گزارش رویترز سه هفته پیش مجلس نمایندگان آمریکا تلاش کرده بود تا طرح مشابهی را تصویب کند اما به دلیل غیبت شماری از نمایندگان، نتیجه رای گیری دراین باره باطل اعلام شد.

طبق این گزارش، ۲۴۶ نماینده روز سه شنبه به طرحی با عنوان «قانون شفافیت مالی تروریستی ایران» رای مثبت دادند و ۱۸۱ نماینده نیز با آن مخالفت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رویترز می‌گوید، تقریبا اکثر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به این طرح رای مثبت دادند و تمامی دموکرات نیز رای مخالف دادند.

این گزارش می‌افزاید، به رغم اینکه جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان و سنا اکثریت را در اختیار دارند، به نظر نمی‌رسد این مصوبه به قانون تبدیل بشود. چرا که حتی در صورت تصویب ان در سنا باراک اوباما پیش‌تر تهدید کرده بود که در صورت تصویب چنین طرحی، آن را وتو خواهد کرد.

رای گیری سه هفته پیش مجلس نمایندگان که باطل اعلام شد، ‌سه روز پیش از مبادله زندانیان ایرانی و امریکایی یعنی در ۱۳ ژانویه برگزار شد.

دستیاران نمایندگان می‌گویند، ابطال رای گیری روز ۱۳ ژانویه به دلیل مساله حضور همه نمایندگان در صحن بود و به موضوع مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی ربطی نداشت.

نمایندگان جمهوریخواه از زمان توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی ایران در ۲۳ تیرماه در وین برای حل حل مناقشه هسته‌ای جمهوری اسلامی کوشیده‌اند تا به نوعی ان را مورد بازبینی قرار داده و لغو کنند.

بر اساس این توافق که برنامه جامع اقدام مشترک یا «برجام» معروف شده است، برنامه هسته‌ای ایران محدود شده و در مقابل، بیشتر تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016