چهارشنبه 14 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روح الله حسینیان: عصبانیت هاشمی ناشی از خراب شدن نقشه هایش است

حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست های صراط که سه شنبه شب در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم برگزار شد با گرامی داشت ایام دهه فجر بیان داشت: دلیل پیروزی انقلاب اسلامی نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهارات آیت الله هاشمی در فرودگاه مهرآباد را ناشی از خراب شدن نقشه هایش دانست و با بیان این که مطمئن باشید او سخنانی بدتر از این را هم خواهد زد، گفت: سید حسن خمینی در ماجرای اخیر بازی هاشمی را خورد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست های صراط که سه شنبه شب در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم برگزار شد با گرامی داشت ایام دهه فجر بیان داشت: دلیل پیروزی انقلاب اسلامی نیاز به تحقیق و بررسی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در زمانی انقلاب اسلامی به پیروزی دست یافت که مذهب رو به انزوا بود؛ دو قدرت جهانی مارکسیسم که اتحاد جماهیر شوری داعیه دار آن بود و لیبرالیسم که ایدئولوژی غالب کشورهای غربی بود در عین حالی که با یکدیگر اختلاف داشتند در زمنیه به کنار راندن مذهب با یکدیگر اتحاد داشتند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی رهبری امام خمینی(ره) را مهم ترین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) دارای صفات، جایگاه و موقعیتی بود که توانست آن انقلاب را رهبری کند؛ امام خمینی(ره) آنچه که خداوند از این خلقت انتظار داشت را کشف کرده است. وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سخت ترین شرایط نیز از موضع قدرت صحبت می کرد و در زمانی که اسلام برای دفاع از خود حتی یک چاقو در اختیار نداشت خطاب به شاه می گفت کاری انجام ندهی که تو را از ایران اخراج کنم که در نهایت نیز این چنین شد.

حجت الاسلام حسینیان با بیان این که اسلام یک ایدئولوژی قدرتمند است که جهان را به چالش کشیده، اظهارداشت: هنگامی که ناوهای آمریکایی وارد خلیج فارس شده بودند امام خمینی(ره) بیان کرد تمام هواپیماها و کشتی های خود را بیاورید اما ما می دانیم جهان در سیطره شخصی است که بادست خالی بر همه پیروز خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی براین که امکان دارد کانون های قدرت و افراد ثروتمند نماینده ای را وارد مجلس کنند، بیان داشت: آشکار و واضح است که کانون های قدرت و افراد ثروتمند به دنبال چنین کاری هستند به عنوان مثال در چند سال گذشته به هنگام بستن بودجه متوجه شدیم که شرکت های وارد کننده خودرو های خارجی با برخی نمایندگان مجلس جلسه دارند که نتیجه آن پایین آمدن تعرفه خودرو های وارداتی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ثروتمندان در تلاش ورود به مجلس و سازماندهی کردن امور به نفع خود هستند که خطر بسیار بزرگی است؛ تا زمانی که ملاک انتخاب شدن، سرمایه گذاری و تبلیغات فراوان است نامزدهای انتخاباتی با افراد ثروتمند ارتباط برقرار می کنند.

وی با بیان این که برخی در مجلس اجازه نمی دهند طرح افراد طرفدار گفتمان امام و انقلاب مطرح شود، گفت: طرح های فراوانی را آماده و به مجلس فرستاده ایم که حتی اعلام وصول هم نکرده اند؛ متاسفانه مجلس به روزمره گی افتاده است و روزانه چندین طرح را تصویب می کند که دولت اگر فرصت مطالعه آنها را هم داشته باشد نمی تواند آن را اجرا کند و به گونه ای قانون در حال تضعیف شدن است.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال طرحی آماده شد هرشخصی که بخواهد برای نامزدی در انتخابات نام نویسی کند حداقل صد نفر از معتمدین محل صلاحیت ابتدایی او را تأیید کنند همچنین نامه عدم سوء پیشینه خود را از نیروهای انتظامی دریافت کند و نام نویسی برای همه افراد آزاد نباشد تا این که شورای نگهبان در عدم صلاحیت آنها مورد هجمه قرار گیرد اما نمی دانیم این طرح چه شد؟ وی عنوان کرد: متاسفانه هیأت رئیسه مجلس در زمینه اعلام وصول لوایح و طرح ها سلیقه ای عمل می کند و برجام نمونه ای از این بی قانونی است در حالی که باید ساعت ها در این زمینه بحث صورت می گرفت اما اجازه ندادند موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کنند. حجت الاسلام حسینیان ادامه داد: چند روز گذشته دولت برنامه ای به مجلس داده است که می خواهد سر مجلس کلاه گذارد که اگر دولت قبل این گونه کرده بود همه به آن اعتراض می کردند گرچه رای نیارود اما نمی دانیم طبق چه قانونی برای مرتبه دیگر آن را برای رأی گیری به صحن مجلس آوردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حکومت های قدرتمند در تمام زمان ها تلاش داشته اند که در حکومت های ضعیف نفوذ کنند، خاطرنشان کرد: نفوذ راه های فراوانی می تواند داشته باشد اما غالبا در مراکز تصمیم گیری و فرهنگی صورت می گیرد و اکنون نیز این امکان وجود دارد.

حجت الاسلام حسینیان افزود: گرچه ممکن است به دلیل قدرت اطلاعاتی شخص خاصی نتواند نفوذ کند اما ورد جریانی که کمک کننده آمریکا است امکان دارد و وزیر امور خارجه آمریکا به گونه علنی آن را بیان می کند.

وی با اشاره به حمایت اصلاح طلبان قم از علی لاریجانی بیان داشت: نمی دانم چه اشخاصی از او حمایت می کنند اما اگر لاریجانی چنین تحلیلی داشته باشد در اشتباه است زیرا اصلاح طلبان از او حمایت نخواهند کرد بلکه آنها به دنبال اشخاص مشارکتی هستند و حتی بحث عبور از روحانی را مطرح می کنند و می گویند او از ما نیست و به دلیل برخی مشکلات از او حمایت کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که جریان سازی عده ای برای سید حسن خمینی به چه منظوری است، گفت: با احترامی که برای سید حسین خمینی قائل هستیم متأسفانه ایشان با افرادی دوست است، که با انقلاب و ولایت زاویه دارند و متاسفانه در ماجرای اخیر نیز بازی هاشمی را خورد. رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: عبارات هاشمی رفسنجانی در فرود گاه مهرآباد به دلیل عصبانیت او از خراب شدن نقشه هایش بود؛ مطمئن باشید او سخنانی بدتر از این را هم خواهد زد و سخن وی ممکن است موجب فتنه در آینده شود؛ از این رو همگان بویژه حوزه های علمیه باید هوشیار باشند و در این خصوص موضع بگیرند.

وی در زمینه عملکرد دولت بیان داشت: دولت در هیچ زمینه ای موفقیت نداشته است؛ در زمینه اقتصادی برنامه ای را که دولت در روز های آغاز به کارش بیان کرد آشکار بود که به رکود کشیده خواهد شد؛ در زمینه سیاست نیز بیان می کردند به دنبال عزت و باز گرداندن ارزش به پاسپورت های ایرانی هستند در حالی که اگر پاسپورت غیر ایرانی هم به ایران بیاید باید روش های دیگری را طی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016