پنجشنبه 15 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گرین کارت را باور کنیم یا آتش زدن پرچم آمریکا؟ + تصاویر

18787688.jpg
سایت خبری انصاف نوشت - رجانیوز، سایت حامیان روی کار آمدن احمدی نژاد، ساعتی پیش اعلام کرد: «تعدادی از دانشجویان دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیر در اقدامی پرچم آمریکا که بر سر در فرهنگستان هنر نصب شده بود را به آتش کشیدند».

رجانیوز نوشت: «ماجرا از این قرار است که چند روزی‌ست که هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی به بهانه دهه فجر انقلاب اسلامی در فرهنگستان هنر تهران برگزار می شود، که تعدادی از کشورها نیز در آن حضور دارند؛ اما اتفاقی که در این بین افتاده است نصب پرچم آمریکا بر سر فرهنگستان هنر است. روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیر طی اقدامی و در اعتراض به این مساله و نصب پرچم آمریکا در یک جشنواره ای که به بهانه ی دهه ی فجر انقلاب برگزار می شود، پرچم این کشور را پایین کشیدند».

اما به گزارش انصاف نیوز، بر خلاف خبرهای رسمی رسانه های این جریان، دم خروس را می توان در فضاهای غیررسمی در مخالفت با دولت روحانی دید؛ به عنوان مثال کامنت هایی که در زیر خبر اولیه از آتش زدن پرچم آمریکا در شبکه ی اجتماعی این جریان «افسران» معنا دار است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


– حسین: اللّه اکبر. با این کارشون نشون دادند که دولت توافق کرده نه ملت.

– هدوی: نه نشون دادن چه توافق بشه و چه نشه امریکا شیطان بزرگه. مرگ بر امریکا.

چند پرسش

عضو تحریریه ی انصاف نیوز: آتش زدن اینچنینی پرچم آمریکا پرسش هایی را به وجود می آورد از جمله؛

– چرا امثال آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری که سالها در داخل آمریکا زندگی کرده، پرچم آمریکا را در خود آن کشور آتش نزده است؟ آیا داشتن گرین کارت مانع از این کار می شد؟

– چرا آیت الله مصباح یزدی که بارها به ایالات متحده ی آمریکا سفر کرده در آن کشور پرچمشان را به آتش نکشید؟

– محمود احمدی نژاد که بیش از همه ی مسوولان ایرانی به آمریکا رفته است، در یکی از سفرهای خود پرچم آن کشور را آتش نزد؟ البته او برای اولین بار چند نامه به رییس جمهور آمریکا نوشت!

– آقای سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان احمدی نژاد چرا با طرف آمریکایی مذاکره کرد، به جای این که پرچم آن کشور را جلوی آنها به آتش بکشد!

– چطور است که از داریوش سجادی، تازه احمدی نژادی شده تا خانواده ی محمد نوری زاده، نویسنده ی سابق کیهان، یا پروفسور مولانا، مشاور دوره ی ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از آمریکا دل نمی کنند؟

– عکس یادگاری عزت الله ضرغامی با مجسمه ی آزادی آمریکا با آتش زدن پرچم آمریکا چطور جمع می شوند؟!

– آیفون آمریکایی آقای حمید رسایی چطور؟! آیا آیفون و ایرباس و تکنولوژی پرچم آمریکاست یا یک تکه پارچه ی رنگی؟

– آیا راه های دیگری برای نشان دادن واکنش منفی و دلواپسانه به توافق هسته ای، رفع تحریم های ظالمانه و اجرای برجام و گشایش های دیپلماتیک وجود ندارد؟

– وزارت کشور و نهادهای مسوول چه پاسخی برای افکار عمومی دارند که پس از اتفاق حمله به سفارت عربستان با آن عواقب منفی برای کشور، حالا کسانی در کمال آرامش پرچمی را پایین می کشند، به آتش می کشند و خبر آن را هم منتشر می کنند؟

– چرا وزارت خارجه در موقعیتی که مسوولان دو کشور در دو سال اخیر در مورد مسایل مهمی از جمله پرونده ی هسته ای در سطح عالی مذاکره کرده و در قالب مذاکرات ایران و ۵+۱ به توافق رسیده اند، انفعالی برخورد کرده و در این موارد موضع منفی و یا حتی مثبت نمی گیرد؟!

18787689.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016