چهارشنبه 14 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آلمانی‌ها با “کارتون”، پناهندگان را از آزار و اذیت زنان منع می‌کنند + تصویر

تقاطع: مقامات آلمانی در تلاشی برای متوقف کردن دستمالی و آزار و اذیت زنان توسط مهاجران، دست به انتشار بروشورهای آموزشی کارتونی در استخرهای عمومی شنا زده‌اند.

این اقدام به دنبال صدها مورد آزار و اذیت جنسی زنان در جشن‌های شب سال نو در آلمان و نیز انتشار گزارش‌هایی از وقوع اتفاقات مشابه در استخرهای عمومی شنا در این کشور صورت می‌گیرد.

Cartoons-for-Refugees-1.jpg

راهنمای آموزشی آداب معاشرت و رفتار مناسب، در ۲۰هزار نسخه و به هفت زبان منتشر شده و در کمپ‌های پناهندگان و استخرهای عمومی شنا پخش گردیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تصاویر کارتونی این راهنما به مهاجران مرد درباره‌ی ممنوعیت پوشیدن لباس زیر به جای مایو، آزار زنان، و هُل دادن آن‌ها به داخل آب هشدار داده شده است.

به گفته‌ی یک سخنگوی خدمات عمومی شهر مونیخ، این جزوه‌های آموزشی در یک هم‌کاری مشترک میان “دفتر برابری”، “دفتر ضد تبعیض”، و “مرکز هم‌کاری‌های بین فرهنگی” این شهر تهیه و منتشر شده است.

این سخنگو با اشاره به اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته توسط پناهندگان در آلمان رخ داده، اضافه کرده که «اصل پذیرش زنان، فارغ از لباسی که پوشیده‌اند، مورد احترام همه‌ی بازدیدکنندگان قرار نگرفته است».

پیش‌تر، دوربین‌های مداربسته‌ی یک استخر تاریخی شنا در آلمان، تصاویر گروهی از مهاجران مرد را در حال خودارضایی و آزار و اذیت جنسی زنان در جکوزی این استخر ثبت کرده بودند. به دنبال آن، ورود مهاجران به این استخر ممنوع اعلام شد.

در استخر اصلی شهر “زویکاو” ایالت زاکسن آلمان نیز چندین مرد مهاجر در بخش کم‌عمق ویژه‌ی کودکان استخر در حال ادرار کردن دیده شده بودند.

هم‌چنین، در ماه ژانویه موارد دیگری از آزار و اذیت دختران جوان و زنان مسن توسط مهاجران جوان در مونیخ و برنهایم گزارش شد.

در این میان، کشور سوییس نیز که خود را برای کارناوال بسیار پرطرفداری که در روزهای ۴ تا ۹ فوریه (۱۵ تا ۲۰ بهمن) در این کشور برگزار می‌شود آماده می‌کند، بروشورهای کارتونی مشابهی را با عنوان “قوانین پایه‌ای” در بین پناه‌جویان پخش کرده است.

Cartoons-for-Refugees-2.jpg

Cartoons-for-Refugees-3.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016