یکشنبه 18 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

از سرگیری صدور ویزای بریتانیا برای ایرانیان با سهولتی بی‌سابقه

s_cx9_cy0_cw79.JPG
صدای آمریکا - در سفر وزیر امور خارجه ایران به لندن و دیدار او با همتای بریتانیایی‌اش اعلام شد سفارت بریتانیا در تهران از ماه آینده صدور ویزا به مسافران ایرانی را آغاز می کند و مناسبات تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور هم شتاب بیشتری خواهد گرفت.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه بریتانیا نیز دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود را "نماد بالقوه" گرمی رابطه تهران و لندن خواند و گفت "این نماد بالقوه گرمی مناسبات ایران و بریتانیا در دوران پسا برجام و آغاز لغو تحریم‌هابه دنبال توافق هسته ای در وین است. ما امروز صبح درباره طیف گسترده‌ای از مسائل دوجانبه در مورد مناسبات دو کشور گفتگو کردیم."

او در ادامه گفت "من توانسته‌ام به دکتر ظریف اطلاع بدهم که در پایان این ماه ما می‌توانیم صدور عمومی ویزا به ایرانیان را در سفارتمان در تهران از سر بگیریم و ایرانیان مایل به سفر به بریتانیا با سهولتی بی‌سابقه، می توانند ویزا دریافت کنند. ما چشم انداز ادامه و بهبود مناسبات دو کشور و رشد داد و ستد و فضای سرمایه گذاری برای بازرگانان بریتانیایی خواهان سرمایه گذاری در ایران و ایرانیان در بریتانیا را در نظر داریم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته آقای هاموند، بریتانیا پس از سال‌ها محدودیت مناسبات تجاری با چالش‌های زیادی مواجه است، اما با "روحیه خوب و همکاری دوجانبه" این اطمینان وجود دارد که "با شتابی فزاینده" مناسبات دو کشور به "حالت عادی" برگردد.

محمدجواد ظریف هم که به دعوت دولت دیوید کامرون برای شرکت در کنفرانس گردآور ی کمک برای آوارگان سوری به لندن رفته است، گروه داعش و سایر گروه های افراطی را تهدیدی برای تمامی منطقه خواند و گفت "فکر می کنم برای همه ما مهم است که در همکاری با یکدیگر، صلح و ثبات را به منطقه آشوب زده مان بازگردانیم."

وی افزود "ما آماده ادامه همکاری با بریتانیا و دیگر اعضای جامعه بین‌المللی هستیم تا این تضمین به وجود آید که صلح و دوراندیشی بر منطقه حکمفرما شود. باید این را درک کنیم که هیچ یک از درگیری‌های منطقه راه حل نظامی ندارد."

بعد از سفر کمال خرازی در زمستان ۱۳۷۹ به لندن، این نخستین بار است که یک وزیر امور خارجه ایران به بریتانیا سفر می‌کند.

دور جدید روابط ایران و بریتانیا از شهریور ماه امسال با سفر فیلیپ هاموند وزیر خارجه بریتانیا به ایران و بازگشایی سفارت این کشور در تهران آغاز شده است.

پیش از این و به دنبال به دنبال اعلام روز اجرای توافق جامع اتمی با ایران، آقای هاموند در بیانیه‌ای، با اشاره به نقش محوری بریتانیا در توافق اتمی با ایران، ابراز امیدواری کرد که بازرگانان بریتانیایی از فرصت‌هایی که از طریق لغو تحریم‌ها برای آنها فراهم آمده است، استفاده کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016