دوشنبه 19 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تصاویر ضرب‌وجرح عضو تیم ملی جودو ایران توسط ماموران شهرداری تهران

تقاطع‬ - ماموران شهرداری تهران با هجوم شبانه به یک کارواش در منطقه‌ی سعادت‌آباد تهران، خدمه‌ی این کارواش از جمله امیر ملکی‌پور، عضو تیم ملی جودوی ایران را مورد ضرب‌وشتم شدید قرار دادند.

به نوشته‌ی خبرگزاری‌های ایران، ماموران شهرداری منطقه‌ی دو تهران از دو روز قبل با ادعای موقوفی بودن زمین ۳۰۰۰متری این کارواش و تعلق آن به مسجد مجاور، خواهان تخلیه کارواش از سوی کارکنان آن شده بودند.

در جریان درگیری بامداد یکشنبه (۱۷ بهمن-۶ فوریه) میان ماموران شهرداری و کارکنان کارواش مجاور مسجد "قدس" سعادت‌آباد، تجهیزات کارواش و اتومبیل‌های موجود در آن تخریب شد و خدمه‌ی کارواش نیز به شدت مضروب و مجروح شدند که در این میان، جراحات امیر ملکی‌پور، قهرمان پیشین جودو جوانان آسیا به حدی بود که او را روانه‌ی بیمارستان کرد.

866488720_n.jpg

امیر رموزی، سرپرست تیم ملی جودو ایران که ملکی‌پور را در بیمارستان همراهی کرده، درباره‌ی وضعیت او و نیز درگیری رخ‌داده به "باشگاه خبرنگاران" گفته: «تا ساعت ۵ بامداد در بیمارستان بودیم؛ حال ملکی‌پور روبه بهبودی است ولی درد دارد. این درگیری در حالی رخ داد که خدمه کارواش خواب بودند. ماموران شهرداری به کارواش حمله‌ور شدند و در این درگیری امیر ملکی‌پور آسیب جدی دید و کارواش به یک مخروبه تبدیل شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با بیان این‌که این درگیری می‌توانست به "مرگ" ملی‌پوش کرمانشاهی جودو ایران منجر شود، خاطرنشان کرد که «شهرداری باید در مورد این‌گونه درگیری‌ها پاسخ‌گو باشد».

این نخستین بار نیست که خشونت ماموران شهرداری تهران با شهروندان خبرساز می‌شود.

91065420_n.jpg

گروهی از این ماموران، در تابستان دو سال قبل، علی چراغی، دستفروش ۴۱ساله را در منطقه‌ی تهران‌پارس تهران در مقابل چشمان فرزندش مورد ضرب‌وشتم شدید قرار دادند که در نهایت به مرگ این کارگر منجر شد.

در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ نیز عموی هادی ساعی (قهرمان پیشین تکواندو المپیک و جهان و عضو کنونی شورای شهر تهران) در جریان درگیری با ماموران شهرداری در باشگاه سوارکاری‌اش، جان خود را از دست داد. در آن درگیری خود هادی ساعی نیز دچار جراحت شده بود.

0575547276_n.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016