یکشنبه 25 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جنگنده‌های عربستان در ترکیه مستقر شدند، ایران: دخالت عربستان در سوریه بلوف سیاسی است

150329110354.jpg
بی بی سی - یکی از مقام‌های ارشد نظامی عربستان تایید کرده است که این کشور جنگنده‌های خود را برای "تشدید عملیات علیه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)" به پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه فرستاده است.

سرتیپ احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی، به تلویویزن العربیه گفت که شماری از جنگنده‌های عربستان و خلبان‌ها و خدمه آن در این پایگاه مستقر شده‌اند. تا کنون حملات هوایی سعودی‌ها در سوریه از پایگاه‌های هوایی در داخل خاک عربستان انجام می‌شد.

دیروز شنبه ۱۳ فوریه، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که جنگنده‌های عربستان در پایگاهی هوایی در ترکیه مستقر خواهند شد و همچنین احتمال عملیات مشترک زمینی عربستان و ترکیه را در سوریه مطرح کرده بود.

عربستان سعودی هم پیشتر اعلام کرده بود که آماده اعزام نیروی زمینی به سوریه است.
عربستان، آماده حضور زمینی

سرتیپ احمد عسیری تاکید کرده است که در حال حاضر حضور نظامی عربستان در ترکیه به نیروی هوایی محدود است و هنوز نیروی زمینی برای نبرد در سوریه اعزام نشده است.

با وجود این، او گفت که ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش بر لزوم عملیات زمینی در سوریه تاکید دارد و افزود به همین دلیل عربستان آماده مشارکت در چنین عملیاتی است.

به گفته آقای عسیری، کارشناسان نظامی ائتلاف در روزهای آینده برای نهایی کردن جزئیات و نقش هر کشور در عملیات زمینی دیدار خواهند کرد.

تشدید فعالیت‌های نظامی عربستان و ترکیه در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که با وجود برگزاری نشست‌هایی با حضور قدرت‌های جهانی و بعضی طرف‌های درگیر هنوز راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار جزایری: دخالت عربستان در سوریه بلوف سیاسی است
دویچه وله - در حالی که عربستان بار دیگر برای عملیات زمینی در سوریه اعلام آمادگی و جنگنده‌های خود را در ترکیه مستقر کرده است، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌گوید این ادعای عربستان یک "بلوف سیاسی" است.

0,,15815239_303,00.jpg

سردار مسعود جزایری، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با شبکه عربی‌زبان ایران "العالم" درباره اعزام نیروی زمینی عربستان به سوریه گفت که این یک "بلوف سیاسی و یک جنگ روانی" از سوی عربستان به نظر می‌آید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جزایری در پاسخ به این سؤال که در صورت دخالت عربستان آیا جمهوری اسلامی نیز "مشاوران" بیشتری به سوریه اعزام می‌کند گفت: «قطعا ما اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق آنچه کشورهای شرور به دنبال پیاده‌سازی سیاست‌های خود هستند، پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.»

جزایری در رابطه با عملیات زمینی عربستان در سوریه افزود که عربستان سعودی "فاقد چنین توانی است" و اگر بخواهد "بیش از این در سوریه ورود پیدا کند"، چنان که تا کنون در سوریه و یمن تجربه کرده "دچار شکست و ناکامی" خواهد شد.

آخرین موضع‌گیری‌های عربستان در رابطه با سوریه

عربستان سعودی اعلام کرده است که کناره‌گیری بشار اسد از قدرت اجتناب‌ناپذیر است. عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی "زوددویچه" گفته است: «سرنوشت سوریه از پیش رقم خورده است و بشار اسد در آینده این کشور نقشی نخواهد داشت.»

وزیر خارجه عربستان افزود: «ما به روسیه گفته‌ایم که خود را درگیر یک جنگی مذهبی کرده است. جنگی که از سوی رژیم اسد و ایران دامن زده می‌شود و روسیه نیز از آن حمایت می‌کند. این وضعیتی بسیار خطرناک است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016