دوشنبه 26 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جان مک کین: ملوانان بازداشتی در ایران به سنا فراخوانده می شوند


جان مک کین

تهران-ایرنا- «جان مک کین» سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت اگر دولت «باراک اوباما» نتایج تحقیقات درباره بازداشت ملوانان آمریکایی در ایران را تا اول مارس (۱۱ اسفند) ارائه ندهد، وی ممکن است ملوانان را برای ارائه توضیحاتی درباره بازداشت شان به سنا فرا خواند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت، رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا با طرح احتمال فراخواندن ملوانان به سنا دیروز (یکشنبه)، هنگام بازگشت از کنفرانس بین المللی امنیتی در آلمان به خبرنگاران گفت، این گزینه ای نیست که بخواهد عملی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از مقام های آمریکایی در این زمینه گفت: نیروی دریایی آمریکا بارها مک کین را در جریان اوضاع قرار داده است و با ادامه تحقیقات، همچنان وی را مطلع خواهد کرد.

مک کین گفت که به وی گفته شده است که تحقیق و تفحص از ملوانان همچنان ادامه دارد اما دولت آمریکا درباره تکمیل تحقیقات درباره این حادثه تعلل می کنند.

وی تهران را به سوء استفاده از این مساله برای اهداف تبلیغاتی متهم کرد و افزود: به شما تضمین می دهم که اگر تحقیقات تا اول مارس تمام نشود، ما جلسه استماعی را برگزار خواهیم کرد و آنها را برای ارائه توضیح به کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا فرا خواهیم خواند. ما دیگر بیش از این صبر نخواهیم کرد.

این سناتور آمریکایی گفت این مساله را در نشست روز یکشنبه با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح کرده است.
جمهوری خواهان از همان ابتدا، مخالف توافق هسته ای ایران بین ایران و گروه ۱+۵ بوده اند و برخی از آنها می گویند که بازداشت ملوانان نشان می دهد که ایران اهمیت چندانی برای آمریکا قائل نیست.

رویترز در این گزارش نوشت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) پس از انحراف دو قایق گشت زنی آمریکایی به آب های ایران ملوانان آمریکایی را بازداشت کردند اما مقام های آمریکایی این حادثه را ناشی از بروز نقص فنی در سیستم ناوبری عنوان کردند.

این خبرگزاری ادامه داد: تفنگداران آمریکایی یک روز پس از بازداشت و در نتیجه رایزنی های کری با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران آزاد شدند و به این ترتیب از بروز بحرانی دیپلماتیکی فقط چند روز پس از اجرای توافق هسته ای و لغو تحریم ها جلوگیری شد.

سپاه تاکنون تصاویری از بازداشت ملوانان آمریکایی منتشر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016