سه شنبه 27 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
26 بهمن» بهای نفت کاهش یافت
11 بهمن» سقوط آزاد درآمد نفت: نفت ایران ۲۰ دلاری شد
پرخواننده ترین ها

چند کشور مهم صادرکننده نفت تولید خود را محدود کردند

رادیو زمانه ـ چند کشور مهم صادرکننده نفت روز سه‌شنبه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن گرد هم آمدند تا فکری برای کاهش شدید قیمت نفت در یک ساله اخیر بکنند. آن‌ها تولید نفت خود را محدود ساختند تا مانع از سقوط بیشتر بهای نفت شوند.

الکساندر نواک، علی النعیمی، محمد بن الساده و الوجینو دل پینو، به‌ترتیب وزیران نفت روسیه، عربستان سعودی، قطر و ونزوئلا در نشست مشترکی که در دوحه، پایتخت قطر برگزار کردند بر سر حفظ تولید نفت کشورهای خود در حد تولید ماه ژانویه به توافق رسیدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد بن الساده، وزیر نفت قطر گفت با این تصمیم بازار نفت می‌تواند ثبات پیدا کند.

به‌گزارش رویترز، در پی اعلام برگزاری این نشست، قیمت نفت برنت دریای شمال تقریباً چهار درصد افزایش یافت و به حدود ۳۴ دلار در هر بشکه نفت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای تحویل در ماه مارس با یک دلار و ۲۶ سنت افزایش معادل ۴.۳ درصد رشد به رقم ۳۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

شرکت‌های نفتی در آستانه ورشکستگی

بر اساس تحقیقاتی که از شرکت‌های نفتی جهان صورت گرفته است، بر اثر کاهش شدید قیمت نفت بسیاری از شرکت‌های این حوزه در حال ورشکستگی هستند.

شرکت مشاوره مدیریت «دیلویت»، مستقر در نیویورک که این تحقیقات را انجام داده، گفته است از میان ۵۰۰ شرکت مورد مطالعه در کشورهای محتلف جهان، حدود ۱۷۵ شرکت در آستانه ورشکستگی قرار دارند. این شرکت‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار بدهی دارند.

این شرکت‌ها همچنین به‌دلیل کاهش قیمت سهام سرمایه خود در بازار بورس به سختی می‌توانند به پول تازه‌ای دست یابند.

قیمت نفت از میانه سال ۲۰۱۴ از حدود ۱۰۰ دلار برای هر بشکه به حدود ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016