جمعه 30 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرمانده سپاه گروهی از مسئولان جمهوری اسلامی را «عامل نفوذ» خواند

sepahpasdaran22.jpg
رادیو زمانه: همزمان با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، سه مقام بلندپایه سپاه پاسداران بار دیگر نسبت به «تلاش دشمن برای نفوذ در مجلس» هشدار دادند و از مردم خواستند که در انتخابات «مراقب باشند که عناصر نفوذی به مجلس راه نیابند.»

فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بخشی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی را «عامل نفوذ» خواند و از مردم خواست به افرادی رای ندهند که در مقابل «فرمایشات رهبر جمهوری اسلامی حرف دارند.»

محمد علی جعفری عصر پنجشنبه ۲۹ بهمن «شرکت در انتخابات» و «درست انتخاب کردن» را «راز ماندگاری انقلاب اسلامی» دانست و گفت: «نباید سرنوشت انقلاب اسلامی به دست کسانی بیافتد که مقابل فرمایشات رهبر جمهوری اسلامی حرف دارند.»

او با بیان این‌که «نگاه برخی از مسئولان برای پیشرفت به غرب است»، این افراد را «غیرانقلابی» خواند که می‌توانند «عامل نفوذ دشمن باشند». او افزود: «در طرح نفوذ دشمن لازم نیست که آمریکایی در داخل کشور مسند قدرت و کرسی را به دست بگیرد، همین‌که فرد ایرانی نگاه به غرب داشته باشد و صاحب کرسی باشد نفوذ انجام شده است.»

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار «انقلابی و اسلامی شدن همه ادارت و سازمان‌ها» شد و گفت: «در داخل کشور هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود که از جمله آن استقرار نظام اسلامی در سطح ادارات و ارگان‌های دولتی است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه موضع‌گیری‌های فرماندهان سپاه، رسول سنایی‌راد معاون سیاسی نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در سپاه، انتخابات را فرصت مغتنمی برای «نفوذ دشمن» دانست و گفت که «دشمنان از طریق نفوذ در صدد تحت سلطه در آوردن ملت ایران هستند و انتخابات را فرصت مغتنمی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود می‌دانند.»

او با بیان این‌که «دشمن به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر است»، از مردم خواست که در انتخابات «مجلسی در تراز انقلاب» انتخاب کنند. پیش از این علی سعیدی، نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران، تشکیل مجلس انقلابی را خواسته سپاه پاسداران و رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده بود.

سعیدی همچنین با پرده برداشتن از نقش سپاه پاسداران در رد صلاحیت برخی از نامزد‌ها که «ممکن است پرونده‌ای در قوه قضائیه نداشته باشند، اما سپاه پرونده‌ای در باره آنان داشته باشد»، وظیفه سپاه را «جریان‌شناسی سیاسی و معرفی معیارهای نامزد اصلح در تراز انقلاب اسلامی» دانسته بود.

رمضان شریف مسئول روابط‌عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران هم که به گفته سعیدی، یکی از مراجع اصلی اعلام موضع سپاه پاسداران به شمار می‌آید در مراسمی از مردم خواست که «با هوشیاری در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و به‌گونه‌ای رای بدهند که شرمنده شهدا نشوند.»

همچنین نشریه خط حزب‌الله که از از سوی نهاد رهبری منتشر می‌شود، در بیست و یکمین شماره خود مطلبی با عنوان «مجلس انقلابی یا مجلس مرعوب» منتشر کرد که حاوی مجموعه‌ای از سخنان خامنه‌ای در باره «تلاش دشمنان برای نفوذ در ارکان نظام جمهوری اسلامی» است.

علی خامنه‌ای شهریور ۹۴ در جمع فرماندهان سپاه مخالفان جمهوری اسلامی را به «تلاش برای نفوذ در ارکان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز» متهم کرد و از معاونت اطلاعات سپاه پاسداران خواست که «این مسئله را رصد و با آن برخورد کند.»

او در ۲۸ بهمن ۹۴ هم یک‌بار دیگر مخالفان و منتقدان نظام جمهوری اسلامی را «دشمنانی» خواند که به «فکر ئوطئه علیه نظام» از «راه نفوذ» هستند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند همزمان با انتخابات مجلس خبرگان اسلامی برگزار می‌شود. شورای نگهبان بیش از نیمی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی و هشتاد درصد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را رد صلاحیت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016