یکشنبه 2 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حداد عادل: صدای پای مجلس ششم را می‌شنویم

Gholamali-hadadadel.jpg
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در شیراز گفت در تبلیغات بعضی کاندیداها به جای پرداختن به مشکلات اقتصادی، شعار رفع حصر را می‌شنویم و این یعنی صدای پای مجلس ششم.

به گزارش رادیو زمانه٬ غلامعلی حداد عادل، شامگاه شنبه اول اسفند در شیراز سخنرانی کرد و نگرانی از تشکیل یک مجلس ششم دیگر را دلیل تکاپوی اصولگرایان برای حضور در مجلس دهم دانست.

او خامنه‌ای را پرچمدار اصولگرایی خواند و با تمجید از نحوه هدایت کشتی انقلاب توسط رهبر جمهوری اسلامی‌، عنوان کرد: «ما نیاز به مجلسی داریم که با قدرت اقتصاد کشور را متکی به درون سازد تا در صورت بدعهدی دشمن ضربه نخوریم.»

حداد گفت اینک صدای پای مجلس ششم از تبلیغات فعلی کاندیداها شنیده می‌شود که به جای پرداختن به مشکلات اقتصادی، رفع حصر “سران فتنه” را طلب می‌کنند. او ادعا کرد که افراد تحت حصر در خانه‌های خود تحت نظر بهترین پزشکان قرار دارند.

حداد عادل در ادامه عنوان کرد گروهی با شعار آرامش و اعتدال به دنبال بیرون آوردن افرادی از حصر هستند که “مخلان بزرگ امنیت و آرامش کشور” محسوب می‌شوند: «أقایان به درخواست رهبری برای طرح اعتراض قانونی بی‌اعتنایی کردند و با بیانیه پراکنی کشور را تا ناکجا پیش بردند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنان حداد عادل در مسجد رسول اعظم شیراز بیان شده‌اند. دو روز پیش از این قرار بود دانشگاه شیراز میزبان علی شکوری‌راد و فائزه هاشمی از حزب اتحاد ملت و کارگزاران برای سخنرانی‌ در حمایت از مواضع اصلاح‌طلبان باشد اما اجازه برگزاری برنامه به این دو داده نشد.

رونمایی از برنامه‌های اقتصادی اصولگرایان

کنایه‌های سیاسی حداد به اصلاح‌طلبان، با ارزیابی نامزدهای اصولگرا از برنامه‌ها و کارنامه اقتصادی آنها تکمیل شده است. روز شنبه اول اسفند، در مراسم رونمایی از برنامه‌های اقتصادی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در خبرگزاری تسنیم، از جمله به نقد نقدینگی، نظام بانکی، کسادی تولید، بحث اشتغال و دعوت سرمایه‌گذاران خارجی به ایران پرداخته شد.

در این نشست، از قراردادهای نفتی و توافق با کمپانی‌های پژو و ایرباس انتقاد شد. محمد سلیمانی، وزیر سابق ارتباطات و نامزد مجلس دهم از جمله گفت دور میز دولت کسانی نشسته‌اند که برای اداره سرمایه‌های کلان خودشان هم وقت کم می‌آورند.

حداد عادل گفته است که ائتلاف اصولگرایان ۱۰ اقتصاددان دارد. سایت «جوان»، از مجموعه رسانه‌‌ای اصولگرایان پیش‌تر نوشته که در لیست اصلاح‌طلبان حتی یک اقتصاددان هم معرفی نشده است: «این در حالی است که اصلاح‌طلبان فارغ از شعارهای پوپولیستی اقتصادی، به دنبال ایجاد رفاه و اشتغال و عبور از رکود و تورم و گشایش در معیشت مردم نیستند.»

اما اصولگرایان در درون خود چندان متحد و هماهنگ نیستند. پایگاه خبری عصر ایران، شنبه اول اسفند نوشت علیرضا زاکانی، رئیس کمیته فرهنگی ائتلاف اصولگرایان، بدون هماهنگی با سایرین، فهرستی با سرلیستی حداد عادل منتشر کرده است. به گزارش عصر ایران، این اقدام “خودسرانه” زاکانی، موجب ناراحتی اعضای ائتلاف و به ویژه موحدی کرمانی، ریش سفید این ائتلاف شده است.

فهرست “ائتلاف اصول‌گرایان” بیشتر تندروها و حامیان محمود احمدی‌نژاد را در خود جای داده است. از ۳۰ نفر معرفی شده در فهرست در تهران ۱۲ نفر به جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد تعلق دارند و ۸ نفر دیگر از نزدیکان حداد عادل هستند.

شماری از نامزدهای جمعیت موتلفه از جمله اسدالله بادمچیان که از اصول‌گرایان سنتی به‌شمار می‌روند، پیش‌تر به سود فهرست تحت رهبری حداد عادل انصراف داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016