سه شنبه 4 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی لاریجانی: از قرار گرفتن نامم در ائتلاف اعتدالیون-اصلاح‌طلبان اطلاع دقیقی ندارم

دیگربان ـ علی لاریجانی٬ رئیس مجلس گفته درباره اقدام اصلاح‌طلبان و اعتدالیون مبنی بر قرار دادن نام وی در فهرست انتخاباتی خود «اطلاعی» ندارد٬ اعضای شورای نگهبان نباید درباره انتخابات موضع‌گیری کنند و در حال حاضر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان قرض روی دستان دولت مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای لاریجانی که به دلیل اختلاف با اعضای جبهه پایداری حاضر به شرکت در «ائتلاف اصولگرایان» نشده و به طور مستقل از قم در انتخابات مجلس شرکت کرده٬ این اظهارات را در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه قم بیان کرده است.

خلاصه‌ای از مهم‌ترین اظهارات علی لاریجانی:

● وضعیت دولت را در شرایط کنونی با وجود حل و فصل مسئله هسته‌ای خیلی سخت می‌دانم، البته به شرایط آینده امیدوار هستم، اما این چاله‌ای که کنده شده و هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان قرض بر روی دستان دولت مانده، آثار مخربی را برای کشور به دنبال دارد.

● بنده با ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه هسته‌ای، نظرم این است که در مسئله برجام درست عمل شد و کاری به دولت کنونی ندارم، زیرا در اصل مذاکرات هسته‌ای از سال آخر دولت قبل شروع شد.

● از طرف دیگر عده‌ای معتقد بودند که اقدامات صورت گرفته در موضوع برجام کاملا غلط بوده و باید این توافق رد می‌شد، حال شما می‌گویید که چون آن‌ها خود را انقلابی و اصولگرا می‌دانند، ما از رویکرد خود صرف‌نظر کرده و از آن‌ها تبعیت کنیم، قطعا این موضوع نادرست است.

● من در این رابطه {قرار گرفتن نامم در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان} اطلاع دقیقی ندارم، حال یعنی اگر گروهی بخواهند اسم ما را در لیست‌شان بگذارند ما باید چه اقدامی انجام دهیم؟

● این نشان دهنده آن است که آن‌ها {اعتدالیون و اصلاح‌طلبان} در قم کاندیدی ندارند و تمام کاندیدهایشان را حذف کردند و بین کاندیداهای موجود افرادی را ترجیح دادند.

● درباره شورای نگهبان گفته‌ام که اعضای آن افراد متدین بوده و خلاف نمی‌کنند، اما ای کاش درباره انتخابات موضع گیری نمی‌کردند و الان نیز نظرم مثل گذشته است و معتقدم که اعضای شورای نگهبان نباید نسبت به انتخابات موضع‌گیری کنند و این مسئله قطعا در جامعه سوء تفاهم ایجاد می‌کند.

● بعد گذشت یک روز از انتخابات {سال ۸۸} با ارائه بیانیه‌ای اعلام موضع کرده و انتخابات را تأیید کردم، چطور شما این اقدامات را ندیده و نمی‌گویید؟ اگر من انتخابات را قبول نداشتم که در بیانیه‌ام برگزاری انتخابات را تبریک نمی‌گفتم.

● از طرف دیگر من بارها اعلام موضع کرده و همگان را به اجرای قانون دعوت کردم، به طوری که در روز ۷ دی ماه سال ۸۸ نه روز ۱۱ دی ماه، در مجلس نسبت به وقایع روز عاشورای حسینی، موضع‌گیری کردم.

● اگر اصلاح‌طلبان ضد انقلاب هستند، پس چرا می‌گذاریم فعالیت کنند؟

● چرا آقای موحدی کرمانی که رئیس اصولگراها بوده و آقایان امامی کاشانی و امینی در لیست انتخابات خبرگان اصلاح‌طلبان قرار دارند و بسیاری از نمایندگان رهبری در استان‌ها هم در لیست خبرگان اصلاح‌طلبان قرار دارند؟ آیا این افراد و بزرگان اشتباه کار هستند؟ قطعا این طور نبوده و منطق ما اینگونه نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016