چهارشنبه 5 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنرانی زیباکلام به تشنج کشیده شد

سخنرانی صادق زیباکلام در مسجد جامع بهبهان به تشنج کشیده شد.

به گزارش ایسنا، «پارسینه» خبر داد: پس از به تشنج کشیده‌شدن سخنرانی زیباکلام در مسجد جامع بهبهان که به دعوت ستاد اصلاح‌طلبان استان خوزستان برگزار شده بود، نیروهای امنیتی از ورود وی به رامهرمز نیز ممانعت کردند.

بر اساس گزارش‌های واصله، پس از این رویداد این استاد دانشگاه و همراهان وی با اسکورت بیش از یکصد مأمور نیروی انتظامی به بیرون از شهر هدایت شدند.

گفته می‌شود که این مأموران اظهار کردند که تصمیم فوق طبق دستور شورای تأمین صورت گرفته است.

هنوز هیچ مقام رسمی در این‌باره اظهارنظر نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ایسنا، زیباکلام در گفت‌وگو با «رویداد ۲۴» نیز گفت: عصر چهارشنبه حسب قرار قبلی با شورای ائتلافی اصلاح‌طلبان استان خوزستان بنا بود که در ستاد انتخاباتی آقای شمس‌الله بهمئی، نامزد این ائتلاف در شهر رامهرمز سخنرانی کنم اما به هنگام ورود به شهر، نیروی انتظامی از حضور من در محل سخنرانی جلوگیری کرد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره علت جلوگیری نیروی انتظامی از حضورش در ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان، توضیح داد: نیروی انتظامی به من اعلام کرد که به دلیل متشنج بودن فضای عمومی شهر، شورای تأمین خواستار آن شده تا از ورود سخنرانان و همراهان ایشان به شهر جلوگیری شود و نیروی انتظامی بنده و سایر همراهان را به بیرون شهر هدایت کند.

او با تاکید بر اینکه "هماهنگی‌های قبلی برای انجام سخنرانی انجام گرفته و مراسم مجوزهای لازم را از مسئولان ذی‌ربط دریافت کرده بود"، به حادثه مسجد بهبهان نیز اشاره کرد و گفت: قبل از سخنرانی در رامهرمز نیز بنا بود که یک سخنرانی در مسجد بهبهان به جهت همایت از محمدرضا ضرغامی نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان این شهر برگزار شود که این مراسم نیز با حمله نیروهای تندرو و خودسر برای دقایقی متوقف شد.

زیباکلام ادامه داد: هنوز دقایقی از سخنرانی من در مسجد نگذشته بود که از پنجره‌های پشتی مسجد، عده‌ای به سمت سخنران که من بودم و همچنین برخی از حاضران در مراسم سنگ پرتاب کردند که خوشبختانه به کسی آسیب نرساند، جز آنکه برای دقایقی این مراسم متوقف ماند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، حوادث بهبان و رامهرمز را بی‌ارتباط با یکدیگر ندانست و گفت: فرمانده نیروی انتظامی رامهرمز یکی از دلایلی که برای جلویگری از ورود من به شهر عنوان کرد دقیقاً همین مسأله بود که شورای تأمین به جهت تکرار این حوادث در رامهرمز، تصمیم به چنین اقدامی گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016