چهارشنبه 5 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جمعه، مقابله مردم با فریب و فساد ولایت مطلقه! علی کشتگر

علی کشتگر
خامنه ای حالا رسما و علنا می پذیرد که رهبری تندروها و داعشی های شیعی را خود برعهده دارد، از نیروهای تحت فرمانش می خواهد که به دشمن اجازه نفوذ ندهند. او در پی آن است که با ایجاد یک مجلس شورای اسلامی کاملا مطیع، قانون اساسی را در مورد انتخابات سراسری ریاست جمهوری تغییر دهد و از این پس انتخاب رئیس جمهور را به دست نمایندگان مجلس بسپارد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم خامنه ای و اطرافیانش را نمی خواهند. او و نزدیکانش را مایه فسادهای سیاسی و اقتصادی و فقر و بدبختی ایران می دانند. خامنه ای این واقعیت "تلخ" را می داند، اما با وقاحت شایسته یک فقیه دیکتاتور مدعی می شود که این نه مردم ایران بلکه آمریکا و اسرائیل و انگلیس هستند که او را نمی خواهند.

مردم چون احساس می کنند که گفتمان اصلاح طلبان به آرزوها و خواسته های آنان نزدیک تر است در هر انتخاباتی که کوچکترین منفذی برای رقابت داشته باشد در ابراز مخالفت با خامنه ای به اصلاح طلبان رای می دهند. خامنه ای پیروزی اصلاح طلبان را خواست دشمن می داند و مدعی است که این آمریکا، انگلیس و اسرائیل اند که پیروزی اصلاح طلبان را می خواهند، نه مردم. مردم هم اگر به این افراد رای بدهند "ملتفت نیستند" و "فریب خورده اند" و او که حالا رسما و علنا می پذیرد که رهبری تندروها و داعشی های شیعی را خود برعهده دارد، از نیروهای تحت فرمانش می خواهد که این نیرنگ دشمن را خنثی کنند. خامنه ای در پی آن است که با ایجاد یک مجلس شورای اسلامی کاملا مطیع، قانون اساسی را در مورد انتخابات سراسری ریاست جمهوری تغییر دهد و از این پس انتخاب رئیس جمهور را به دست نمایندگان مجلس بسپارد. یعنی آن که ولی فقیه را خبرگان دست نشانده و رئیس جمهور را مجلس دست نشانده تعیین کند. خامنه ای مخالفت مردم و اصلاح طلبان با این طرح را تلاش دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم گیری نام گذارده است. او مدعی است که هرکس منویات وی را موبه مو به اجرا نگذارد در زمین دشمن بازی کرده است. از قول آیت الله خمینی نقل می کند که اگر دشمن از شما تعریف کرد باید راهتان را تغییر دهید. اما اگر چنین اصلی مبنای تعیین سیاست باشد آن وقت رفتار و گفتار دشمن تعیین کننده سیاست های خارجی و داخلی حاکمیت می شود.
باید از خامنه ای پرسید:

۱-عیب حکومت جمهوری اسلامی در چیست که بجز خامنه ای و کشته شده ها بقیه روسای جمهوری ها، نخست وزیران و روسای مجلس جمهوری اسلامی ایران همگی بدون استثناء فریب دشمن خورده و به همین دلیل مغضوب "مقام معظم رهبری" هستند؟

۲- کدام یک از دو جناح جمهوری اسلامی تاکنون بیشتر به منافع اسرائیل و آمریکا خدمت کرده است؟ اصلاح طلبان و یا تندروهای تحت رهبری خامنه ای؟ نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در گذشته بارها حسن روحانی را خطرناک تر از احمدی نژاد و خامنه ای قلمداد کرده و گفته است که او و وزیر خارجه اش دنیا را به نفع ایران و علیه منافع اسرائیل و متحدان آن فریب داده اند و به دروغ چهره ای صلح طلبانه از ایران نشان داده اند. به این ترتیب بنابه استدلال خامنه ای، خود او و احمدی نژاد در یک دوره هشت ساله در خدمت منافع دشمن بوده اند، جنبش سبز را به دستور دشمن سرکوب کرده اند و امروز هم که اسرائیل و جناح های تندروی آمریکا، میانه روها و اصلاح طلبان را خطرناک تر می دانند دلیل بر آن است که خامنه ای و تندروها به منافع آنان نزدیک تراند.

۳- ارزیابی این واقعیت که کدام یک از دو جناح جمهوری اسلامی به منافع "دشمن" بیشتر خدمت کرده و می کند، کار آسانی است که مردم ایران سالیانی است به حقیقت آن پی برده اند.

۴- حاصل دشمن تراشی و مبارزه با دشمن تا امروز چه گلی به سر مردم ایران زده و برای معیشت مردم و آینده ایران چه میوه ای به بار آورده است؟

۵- چرا پس از سالها تهمت زدن به رقبا خامنه ای و ایادی او تا به امروز حتی یک سند همکاری آنان با دشمن به مردم نشان نداده اند؟

۶- آخرین پرسش از خامنه ای آن است که این چه سری است که دشمن، همه مردم ایران را از صدر تا ذیل فریب می دهد، مگر خامنه ای و چند نفری مثل جنتی، مصباح، شریعتمداری، نقدی وامثالهم؟ عصبیت خامنه ای به این دلیل است که امروز قفل این رمز بر همه ایرانیان گشوده است. این داستان همه دیکتاتورهای عالم است.

فهم این که گفتمان و سیاستهای آیت الله خامنه ای و تندروهای تحت فرمان او در همه سالهای گذشته همسو با منافع افراطی ترین جناحهای سیاسی آمریکا و اسرائیل و سوداگران جهانی جنگ افزار بوده اند بسیار آسان است. قدرت های بزرگ فروشنده جنگ افزار به قدرت های کوچک جنگ افروز نیازمندند تا همه ثروتهای سرشار و دلارهای نفتی خاورمیانه را در رقابتهای تسلیحاتی و جنگ های منطقه ای به جیب سیری ناپذیر خود سرازیر کنند. مردم از نقش خامنه ای در تشدید جنگ های منطقه ای و مسابقه تسلیحاتی که سود آن مستقیما به جیب "دشمن" و "دشمنان" می رود آگاهند. مردم فریب نخورده اند. بلکه برای مقابله با فریب می خواهند یکبار دیگر در انتخابات به خامنه ای "نه" بگویند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016