جمعه 7 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارشی از حاشیه های انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی

مهلت اخذ رای‌ پس از پنج مرتبه تمدید در ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه شب جمعه ۷ اسفند با پایان رسید. سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که تا حدود ساعت ۸ شب به وقت ایران ۲۸ میلیون نفر رأی داده‌اند اما شمار تعرفه‌ها بیش اینهاست



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه – بالاخره دیوار حصر با صندوق رای شکست و مهدی کروبی، دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی همراه با دیگر مردم سراسر کشور رای خود را در صندوق سیار انداخت.

160226142752.jpg

به گزارش اعتماد ملی، مهدی کروبی، از رهبران محصور جنبش سبز ساعتی پیش در محل حصر خانگی رای خود به لیست امید را در صندوق سیار انداخت.

به گزارش کلمه، روز گذشته مهدی کروبی اعلام کرده بود که علیرغم اشکالاتی که از ۸۸ تاکنون داشته و دارم در روز جمعه برای مصلحت مهمتری (حفظ جمهوریت) رای خواهم داد.

از طرفی دیگر خانواده مهدی کروبی در واکنش به انتشار اخبار رای دادن او گفته‌اند قادر به تایید این خبر نیستند. سحام نیوز، که اخبار و گزارش های مربوط به آقای کروبی را منعکس می کند، به نقل از علی کروبی نوشته است: قاعدتا پدرم بر اساس عادت دیرین، در ساعات ابتدایی انتخابات در محل رای گیری حضور می‌یافت و رای خود را به صندوق می‌انداخت. اما اکنون به دلیل شرایط خاص حصر ایشان و عدم حضور خانواده در محل، هنوز نمی‌توانیم تایید کنیم که ایشان تا این ساعت رای داده‌اند.

[لینک: تصاویری متفاوت از انتخابات هفت اسفند]

ساعتی پیش وب‌سایت کلمه هم نوشت که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، خواستار حضور صندوق سیار برای رأی دادن شده‌اند، اما هنوز این درخواست اجابت نشده است.

هيلا صديقي(شاعر)، ريحانه طراوتي(گروه هپي) و مهناز افشار(بازيگر) در صف راي:
CcI5hzoWAAEp5wZ.jpg

آیت‌الله خامنه‌ای: مردم تا سالم هستند در رأی‌دادن شتاب کنند

دویچه وله، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است که هر کس جمهوری اسلامی را دوست دارد رأی بدهد. او از مردم خواست که در رأی‌دادن شتاب کنند، چون ممکن است حادثه‌ای برایشان پیش بیاید.

خامنه ای با ابراز نگرانی از این که مردم رای ‌دادن را به ساعات آخر روز موکول کنند، خواهان شتاب آنها شد و افزود: «مردم نگذارند برای ساعات آخر؛ ممکن است خدای نکرده حادثه‌ای برای انسان پیش بیاید چون انسان از یک ساعت بعد که خبر ندارد، حالا که سالم هستیم، همین حالا بیاییم وارد شده و کارمان را انجام دهیم.»

استقابل از مهدی کوچک زاده با شعار درود بر خاتمی:

رای همسران ظریف و هاشمی در جماران:

hashemizrfvt1.jpg

hashemizrfvt2.jpg

مهتاب کرامتی در حال رای دادن:

26_18-05-02.jpg

بازداشت مسافران انتخاباتی ۱۶ اتوبوس- ۳

دیگربان، در درگیری طرفداران دو نامزد رقیب در شهرستان علی‎آباد کتول هشت نفر دستگیر شدند و مسافران ۱۶ اتوبوس حامل رای دهندگان غیربومی که از خارج استان سازماندهی و به شهر فومن منتقل شده بودند توسط سازمان اطلاعات سپاه گیلان شناسایی و بازداشت شدند.

مهم‌ترین اخبار انتخاباتی در تهران و سایر شهر‌های ایران در دیگربان:

● در برخی شعب اخذ رای در استان اصفهان٬ پوستر تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری یک جریان سیاسی نصب شده و مردم براساس این فهرست رای می‌دهند.

● در درگیری طرفداران دو نامزد رقیب در شهرستان علی‎آباد کتول هشت نفر دستگیر شدند.

● مهرداد ابراهیمی٬ دبیر ستاد انتخابات مازندران وقوع انفجار در شعب اخذ رای بابل را تکذیب کرد.

● مسافران ۱۶ اتوبوس حامل رای دهندگان غیربومی که از خارج استان سازماندهی و به شهر فومن منتقل شده بودند توسط سازمان اطلاعات سپاه گیلان شناسایی و بازداشت شدند.

● چهار مسئول برگزاری انتخابات در شهرستان خرامه با حکم دادستانی به جرم تخلف انتخاباتی بازداشت شدند.

● تا ساعت ١۶ امروز بیش از یک میلیون و ۵٠٠ هزار نفر در استان تهران رای دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016