جمعه 7 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جان کری: سپاه نیروهایش را از سوریه عقب کشیده است

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه در کنگره آمریکا گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران "تعداد قابل‌ توجهی" از نیروهایش را از میادین جنگ سوریه به عقب کشیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش صدای آمریکا جان کری در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که "آیت‌اﻟله خامنه‌ای (رهبر ایران) شمار قابل توجهی از نیروهای سپاه را از سوریه خارج کرده و حضور آنها واقعا کاهش یافته است."

وی در عین حال تاکید کرد که این به آن معنا نیست که ایرانی‌ها دیگر در تحولات سوریه و همین طور جریان ارسال سلاح از آن کشور به لبنان نقشی ندارند.

آقای کری همچنین از قانونگذاران آمریکایی در روز پنجشنبه خواست برای تجدید برخی تحریم ها علیه برنامه موشکی و هسته ای ایران که پایان سال جاری میلادی مدت آن تمام می شود، عجله نکنند.

ایران، به همراه روسیه، حامی سرسخت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران در حمایت از او در برابر شورشیان، طی پنج سال گذشته در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.

آمریکا و همپیمانان غربی و منطقه‌ای آن، از جمله عربستان سعودی رقیب سنتی ایران، از گروه‌های مخالف بشار اسد حمایت می‌کنند و می‌گویند تهران و مسکو به بهانه مبارزه با تروریسم، مخالفان را هدف می‌گیرند.

ایران می‌گوید حضور نظامیانش برای ارائه مشاوره و آموزش نیروهای دولتی سوریه است، اما در عین حال از شبه نظامیان حزب‌اﻟله لبنان، گروه مسلح شیعه مورد حمایت خود، نیز در جنگ سوریه به نفع اسد بهره برده است.

اظهارات روز پنجشنبه وزیر خارجه آمریکا، دو روز پیش از آغاز اجرای توافق "ترک مخاصمه" میان دولت و مخالفان سوری بیان می‌شود. توافقی که اواخر بهمن ماه در آلمان حاصل شد، اما ظرف مهلت مقرر اجرایی نشد.

با این حال، واشنگتن و مسکو روز دوشنبه توافق کردند که این توافق از روز شنبه ۲۷ فوریه (هشتم اسفند ماه) به اجرا در آید؛ توافقی که مبارزه علیه گروه‌های افراطی داعش و جبهه النصرت را شامل نمی‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016