جمعه 14 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فشار بر برخی منتخبان خبرگان تهران برای انصراف به نفع محمد یزدی

کلمه - شکست خوردگان انتخابات خبرگان در استان تهران در تلاش اند تا با وادار کردن یکی از منتخبان مردم به انصراف، محمد یزدی را وارد مجلس خبرگان کنند.

به گزارش کلمه، آیت الله یزدی که هم اکنون رئیس مجلس خبرگان است، در انتخابات هفتم اسفند نتوانست اعتماد اکثریت مردم تهران را به خود جلب کند و پس از جنتی که با رای ناپلئونی وارد خبرگان شد، در رتبه مابعد آخر (هفدهم) ایستاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکنون خبرهای رسیده به کلمه حاکی از فشارهای گسترده بر برخی از راهیافتگان به خبرگان از تهران است تا با اعلام انصراف، زمینه را برای رسیدن یزدی به رتبه شانزدهم و زاهیابی وی به مجلس خبرگان فراهم کنند.

بر اساس این گزارش ها، بیشترین فشارها متوجه آیت الله تسخیری بوده که مشاور رهبری در امور جهان اسلام است، اما جامعه مدرسین و جامعه روحانیت حاضر نشدند او را در فهرست خود قرار دهند. لابی های اقتدارگرا بر این مجتهد ۷۱ ساله فشار می آورند که به نفع یزدی ۸۴ ساله کنار برود. اما او تاکنون تسلیم فشارها نشده است.

محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری از دیگر منتخبان مردم تهران است که با او هم درباره انصراف به نفع یزدی صحبت شده، اما تاکنون زیر بار نرفته است. برخی دیگر از اعضای فهرست شانزده نفره تهران نیز در این باره طرف صحبت قرار گرفته اند.

اگرچه چنین انصرافی حتی به فرض تحقق، شرایط را برای آیت الله یزدی و حامیانش رسواتر و تقابل آنها با رای مردم را آشکارتر خواهد کرد، اما به نظر می رسد انحصارطلبی و قدرت طلبی چشم و گوش آنها را بسته و از همین روست که قصد دارند به هر دستاویزی برای نپذیرفتن شکست متوسل شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016