جمعه 14 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

واعظ طبسی درگذشت

vaez-tabasi233.jpeg
عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده رهبر ایران در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، بامداد امروز جمعه ۱۴ اسفند در سن هشتاد سالگی در مشهد درگذشت.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ آقای واعظ طبسی، که عضو خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بود، یک هفته پیش به دلیل مشکل تنفسی در بیمارستان بستری شد و به کما رفت.
او در سال ۱۳۵۸ به عنوان یکی از نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد و در تمام دوره‌های پیشین مجلس خبرگان رهبری هم به عنوان نماینده خراسان حضور داشت. آقای واعظ طبسی در انتخابات اخیر برای دوره پنجم خبرگان داوطلب نمایندگی نشده بود.

او که از روحانیون پرنفوذ جمهوری اسلامی به شمار می‌آمد ریاست آستان قدس رضوی ، یکی از ثروتمندترین نهادهای مذهبی و سیاسی در ایران را بر عهده داشت.
آستان قدس مسئولیت موقوفات و نذورات امام رضا، امام هشتم شیعیان، را در اختیار دارد و به توصیه آیت‌الله روح‌الله خمینی، از پرداخت مالیات به حکومت معاف است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس واعظ طبسی در سال ۱۳۱۴ در مشهد به دنیا آمد و پدر روحانی خود را در سن یک سالگی از دست داد. او در ۱۶ سالگی به حوزه علمیه رفت و حدود ۳۰ سال به تحصیل و بعد از آن تدریس پرداخت.

آقای واعظ طبسی از روحانیون معترض در دوره پهلوی و از نزدیکان و همراهان آیت‌الله خمینی در دوره انقلاب بود.

او بلافاصله بعد از انقلاب از سوی آیت‌الله خمینی به سرپرستی آستان قدس رضوی منصوب شد و دو سال بعد حکم تولیت این آستان را از رهبر وقت جمهوری اسلامی دریافت کرد.

او با وجود فراز و نشیب‌های سیاسی و اختلاف‌ نظرهایی که گفته می‌شد با رهبر فعلی جمهوری اسلامی دارد، ریاست آستان قدس را در کنار نمایندگی ولی فقیه در خراسان تا پایان عمر خود حفظ کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016