جمعه 14 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: با تغییر آدم‌ها استراتژی کلی نظام تغییر نخواهد کرد

Ahmad-Khatami323.jpg
احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان در نماز جمعه تهران تمام جناح‌های جمهوری اسلامی را پس از انتخابات به رفع «کدورت‌ها» دعوت کرد و پیروز انتخابات را نظام دانست و گفت سیاست‌های حکومتی همچنان بر «استراتژی کلی نظام اسلامی» پیش خواهد رفت.

به گزارش رادیو زمانه٬ احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه امروز، ۱۴ اسفندماه با اشاره به فضای انتخاباتی اخیر در ایران «کار بزرگ» کنونی را پادرمیانی افراد و تبدیل «کدورت‌ها» به «صفا و آشتی» دانست.

او گفت آن‌هایی که رأی آورده‌اند مغرور نشوند و آن‌هایی که رأی نیاورده‌اند و شکایت دارند از طریق قانونی شکایت خود را پیش ببرند.

او درباره این شایعه که گفته می‌شد اصلاح‌طلبان قصد دارند پس از موفقیت لیست‌های انتخاباتی‌شان جشن پیروزی برپا کنند گفت: «به جای راه‌ انداختن جشن پیروزی بیاییم دل‌ها را به هم نزدیک کنیم.»

به‌گفته احمد خاتمی، قانون اساسی بر چهار اصل «اسلام، ولایت فقیه، جمهوریت و مذهب رسمی کشور» استوار است و هر کس به مجلس، دولت و نهادهای دیگر راه یابد باید طبق این چارچوب عمل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او تأکید کرد: «به صراحت می‌گوییم بیگانگان و بازی‌خوردگان داخلی و خارجی بدانند با تغییر آدم‌ها استراتژی کلی نظام اسلامی تغییر نخواهد کرد.»

احمد خاتمی یک بار دیگر با اعلام این‌که «مجلس خبرگان پنجم، مجلسی کاملاً ولایی است»، گفت: «نیروهایی که مردم به آن‌ها رأی دادند اگر از چهار دوره گذشته ولایی‌تر نباشند، کمتر نیست» و «مجلس خبرگان پنجم هم در مسیر تقویت رهبری حرکت می‌کند.»

احمد خاتمی که در انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان بیشترین آرا را از کرمان به‌دست آورد پس از انتخابات همین سخن را گفته بود. او همچنین گفته بود که در طول انتخابات جریان اصلی اصلاح‌طلبان او را تخریب می‌کردند.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه برگزار شد که لیست کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان با اقبال روبه‌رو شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016