جمعه 21 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

احضار گسترده دانشجویان به کمیته‌های انضباطی دو دانشگاه در تهران

۱۲daneshgah۲۳۲۳.jpg
شورای صنفی دانشجویی در ایران در بیانیه‌ای از احضار بیش از ۱۵۰ دانشجو در دو ماه اخیر به کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت خبر دادند.

به گزارش رادیو زمانه٬ در این بیانیه که روز پنج‌شنبه ۲۰ اسفند منتشر شده، آمده است که صبح روز سه‌شنبه ۱۸ اسفند، ۹ دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تماس‌های تلفنی متعدد به کمیته انضباطی احضار شدند.

حکم انضباطی یکی دیگر از دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشکده نیز با عنوان «دو ترم تعلیق اخذ مدرک» پس از گذشت یک ماه از تاریخ صدور، در این روز به‌شکل رسمی به این دانشجو ابلاغ شد.

همچنین ظهر روز چهارشنبه ۱۹ اسفندماه شش تن از دانشجویان این دانشکده به‌طور کتبی احضار شدند.

بنا به این بیانیه، با حضور بیش از ۶۰ تن از دانشجویان در کمیته انضباطی دانشگاه تهران در اعتراض به این احضارها، روشن شد که پنج تن دیگر از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی نیز در فهرست احضارهای آتی این کمیته قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دانشگاه تهران دبیر کمیته انضباطی به درخواست دانشجویانِ احضارشده برای اعلام اتهاماتشان پاسخی نداده است.

این بیانیه می‌افزاید در یک ماه اخیر در دانشگاه علم و صنعت نیز ۱۰۰ نفر از دانشجویان به بهانه پوشش نامناسب به اتاق‌های گفت‌وگوی کمیته انضباطی احضار شده‌اند. همچنین ۳۶ نفر نیز در بهمن‌ماه به کمیته انضباطی دانشگاه علم و صنعت احضار شده‌ بودند.

در پی اعتراض شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت به این احضارها مسئولان کمیته انضباطی به آن‌ها گفته‌اند که این عمل «فرهنگی» و در جهت آگاه‌سازی دانشجویان انجام شده و منجر به صدور هیچ حکمی در کمیته انضباطی نخواهد شد.

۱۲ شورای صنفی دانشجویی احضارهای گسترده دانشجویان را به‌دلیل آن‌که موارد اتهامی در آن‌ها درج نشده است غیرقانونی خوانده و نسبت به سیر صعودی آن‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند.

این شوراها گفته‌اند پیام چنین اقداماتی به سکوت کشاندن دانشجویان است و فضای دانشگاه‌ها را «تشنج‌زا» می‌کند.

امضاکنندگان بیانیه خواستار «توقف فوری این فرایند و پاسخگویی شفاف» درباره علت آن شده‌اند.

این بیانیه را علاوه بر شوراهای صنفی سه دانشکده علوم اجتماعی، روان‌شناسی و ادبیات و علوم انسانی و همچنین خوابگاه‌های دانشگاه تهران، شوراهای صنفی دانشگاه‌های علم و صنعت، تربت حیدریه، اراک، بوشهر، صنعتی اصفهان، زاهدان، گیلان و زنجان امضا کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016