جمعه 21 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تصاویر دلخراش از درگیری شدید میان مهاجران بر سر غذا در یونان

شرایط زندگی برای مهاجرانی که در شهر مرزی ایدومنی یونان به دنبال راهی برای رسیدن به کشورهای اروپای غربی و مرکزی هستند دشوار است. بر اساس تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاریها مواد خوراکی از داخل خودرو به سوی آنها پرتاب می شود و هر کس باید تلاش کند با کنار زدن دیگری سهمی از این مواد غذایی را برای خود و خانواده اش فراهم کند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یورو نیوز - خانه آنها در یونان و در مرز جمهوری مقدونیه معمولا چادرهای موقتی است که به سختی در برابر باد و باران و برف زمستانی برای آنها سرپناه امنی فراهم می کنند.

greecefightfood1.jpg

greecefightfood2.jpg

greecefightfood3.jpg

به گفته سازمانهای امدادرسان، حدود یک سوم ساکنان این اردوگاه های موقت، کودک هستند.

این شرایط دشوار پناهجویانی است که بسیاری از آنها با خوش اقبالی توانسته اند از سرزمینهای جنگ زده خود را به اینجا برسانند. یکی از پناهجویانی که از حلب آمده است می گوید: «ما از بیست روز قبل در اروپا هستیم. ما در اروپا هستیم اما حتی نمی توانیم مکان امنی برای زندگی پیدا کنیم. ما در حال جنگ با طبیعت هستیم. در سوریه ما با داعش می جنگیدیم و اینجا با طبیعت. به نظر من این جنگ بدتر از آن جنگ است.»

مقامهای یونان می گویند که جمهوری مقدونیه در هفته گذشته به هیچ مهاجری اجازه ورود نداده است. حدود دوازده هزار مهاجر در مرز یونان و مقدونیه منتظر تعیین تکلیف خود هستند.

ماموران پلیس مرزی جمهوری مقدونیه در ماه های اخیر معمولا فقط به مهاجرانی اجازه ورود می دهند که از کشورهای جنگ زده مثل سوریه و عراق آمده اند و مانع ورود مهاجرانی می شوند که از کشورهای دیگر مثل ایران قصد دارند از مسیر مقدونیه به سمت اروپا بروند.

یکی از مقامهای کمیسیون اروپا گفته است که شش هزار مهاجر در هر ماه باید بین کشورهای اتحادیه اروپا تقسیم شوند تا بار پذیرش مهاجران فقط به دوش یونان نباشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016