شنبه 22 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آمریکا موضوع آزمایش‌های موشکی ایران را به شورای امنیت می‌برد

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن ابراز "نگرانی عمیق" از آزمایش‌های موشکی اخیر ایران اعلام کرد این موضوع را در نشست روز دوشنبه شورای امنیت مطرح می‌کند. سامانتا پاور این آزمایش‌ها را "تحریک‌آمیز و عامل بی‌ثباتی" خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دویچه وله ـ در پی آزمایش‌های موشکی اخیر ایران آمریکا خواستار بررسی این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، سامانتا پاور جمعه (۲۱ اسفند/ ۱۱ مارس) اعلام کرد موضوع آزمایش‌های موشکی ایران را در نشست روز دوشنبه شورای امنیت مطرح می‌‌کند.

سامانتا پاور ضمن ابراز "نگرانی عمیق" واشنگتن از آزمایش‌های چند روز اخیر ایران از سایر کشورها خواست که با آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی ایران همکاری کنند. نماینده آمریکا در سازمان ملل این آزمایش‌های موشکی ایران را "تحریک‌آمیز و عامل بی‌ثباتی" خواند.

او تصریح کرد: «از آن گذشته فرماندهان نظامی ایران طبق گزارش‌ها مدعی شده‌اند که این موشک‌ها مستقیم برای تهدید اسرائیل طراحی شده‌اند. ما چنین تهدیدی را علیه یک کشور عضو سازمان ملل متحد و یکی از نزدیکترین متحدان خود نمی‌پذریم.»

"موشک‌هایی با قدرت حمل یک تن تی‌ان‌تی"

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه (۲۰ اسفند/ ۱۰ مارس) در چارچوب یک رزمایش موشکی، دو موشک به نام "قدر H" و "قدر F" را با موفقیت آزمایش کرد.

رسانه‌های ایران گزارش داده بودند که روی بدنه این موشک‌ها به زبان عبری عبارتی از آیت‌الله خمینی، رهبر پیشین انقلاب نوشته شده بود که گفته بود "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود."

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران پس از این آزمایش‌ها در یک برنامه تلویزیونی گفت که آزمایش موشکی اخیر ایران برخلاف برجام نیست.

او هدف برگزاری رزمایش‌های نظامی را "افزایش توان دفاعی" ایران خواند و آمریکا را متهم کرد که به دنبال "تضعیف توان موشکی" ایران است.

حاجی‌زاده برد موشک‌های آزمایش شده را ۲ هزار کیلومتر دانست و افزود که آنها قادر هستند تا شعاع ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری را نابود کنند.

او مدعی شد که برخی از این موشک‌ها قدرت حمل یک تن TNT را داشته و می‌توانند ۲۴ کلاهک را حمل کنند.

نامه وزارت خارجه به سپاه و قطعنامه ۲۲۳۱

این درحالی است که آمریکا و فرانسه در واکنش به آزمایش‌های ‌‌موشکی ایران این اقدام را خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تابستان گذشته با صدور قطعنامه ۲۲۳۱ ضمن تایید برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) میان ایران و شش قدرت جهانی، از ایران خواست تا هشت سال بعد از اولین روز اجرای برجام از هرگونه فعالیت مربوط به موشک‌های بالیستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند و از جمله از به کارگیری تکنولوژی مربوط به این موشک‌ها پرهیز کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به سؤالی در مورد این قطعنامه سازمان ملل گفت: «در خصوص قطعنامه‌ها وزارت خارجه ما نامه زده و ما هیچ‌گاه این قطعنامه‌ها را نپذیرفته‌ایم؛ چراکه اینها خطوط قرمز ما هستند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016