چهارشنبه 26 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سعید مدنی از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – سعید مدنی، جامعه شناس و نویسنده زندانی بند هفت زندان اوین پس از چهار سال حبس با موافقت مسئولین قضایی به صورت مشروط آزاد شد و باید به شهر بندر عباس جهت دوسال تبعید مراجعه کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید مدنی پژوهشگر اجتماعی و فعال سیاسی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه، کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و شورا اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر است که پس از چهار سال حبس با موافقت مسئولین قضایی به صورت مشروط از بند هفت زندان اوین آزاد شد و باید به شهر بندر عباس جهت دوسال تبعید مراجعه کند.

این زندانی سیاسی که دی ماه سال ۹۰ و در پی صدور سه سال و نیم حبس در تبعید به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یک سال بازجویی و فشار به بند ۳۵۰ فرستاده شد. او در بهمن سال ۱۳۹۲ در پی فعالیت به عنوان وکیل بند و اصرار بر خواسته های زندانیان این بند از این بند به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بود و حدود یک ماه‌و‌نیم پیش بدون رعایت اصل تفکیک جرائم به بند هفت زندان اوین منتقل شده بود.

وی علاوه بر حکم سه و نیم سال حبس و در پی پرونده سازی های جدید و به صورت غیر قانونی به ۶ سال حبس دیگر و دوسال تبعید به بندر عباس محکوم شده بود.

او همچنین سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ زندان سیاسی را تجربه کرده و از سال ۱۳۹۰ تا امروز را در زندان گذرانده، وی تاکنون پژوهش هایی در زمینه مسایل اجتماعی ایران از جمله فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی، رفاه اجتماعی و امثال آن را در زمینه اجتماعی منتشر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016