چهارشنبه 26 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عبدالرضا قنبری معلم زندانی آزاد شد

خبرگزاری هرانا – عبدالرضا قنبری معلم زندانی که ابتدا به اعدام، سپس ۱۵ سال و در ‌‌‌نهایت ۱۰ سال زندان محکوم و در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شد با توجه به حذف ماده ۱۸۶، لحظاتی پیش از این زندان آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با توجه به حذف ماده ۱۸۶ (از ق.م.ا مصوب سال ۷۵) در رابطه با تعریف محاربه در قانون مجازات اسلامی جدید مصوب ۹۲، فعالیت های آقای قنبری به دلیل اینکه مسلحانه نبوده مصداق محاربه بر اساس ماده ۲۷۹ قانون جدید نشده و با اعمال بند ب ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی جدید و تجویز اعاده دادرسی حکم به آزادی او داده شد، بر اساس این حکم آقای قنبری ساعتی پیش از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شایان ذکر است، در حال حاضر دست کم ۲۰ زندانی سیاسی-امنیتی دیگر در زندان رجایی شهر کرج در انتظار اجرایی شدن قانون جدید و آزادی در پی اعاده دادرسی با عنایت به حذف ماده ۱۸۶ هستند.

عبدالرضا قنبری چند روز پس از عاشورای سال ۸۸ (دی ماه) در مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کرد بازداشت شد.

آقای قنبری پس از بازجویی‌‌های سنگین از بند ۲۰۹ به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد و دهم بهمن ماه سال ۸۸ از انفرادی به دادگاه انقلاب منتقل گردید.

وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، توسط قاضی صلواتی به اتهام محاربه از محاکمه و بدون فرصتی برای دفاع و نیز داشتن وکیل تعیینی به جرم شرکت در تجمع روز عاشورا به اعدام محکوم گردید. این زندانی سیاسی مدت چهار سال را در بند ۳۵۰ اوین زیر حکم اعدام بسر برد و سپس اسفند ماه ۹۱ حکم اعدام وی نقض شده و بار دیگر در دادگاه انقلاب محاکمه و اینبار به ۱۵ سال حبس در تبعید در زندان برازجان محکوم گردید. در ‌‌‌نهایت این حکم را دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال حبس تقلیل داد.

۱۷ آذر سال ۹۲ عبدالرضا قنبری را به زندان برازجان منتقل کردند و سر انجام در ۲۱ آبان ۹۳ از زندان برازجان به زندان رجایی شهر کرج منتقل و در سالن ۱۲ این زندان بسر می‌برُد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016