جمعه 28 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

کار‌تر: توافق اتمی مانع از اقدام علیه نفوذ شرورانه ایران نخواهد شد

02AF534A-B26F-4D3D-9F1A-B7CE1D7D043C_w640_r1_s.jpg
رادیو فردا: وزیر دفاع ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۶ اسفند بازداشت کوتاه‌مدت ۱۰ تفنگدار آمریکایی در آب‌های خلیج فارس در دی امسال را اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی خواند و گفت که توافق اتمی، مانع از اقدام برای مقابله با نفوذ شرورانه ایران نخواهد شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۲۲ دی ماه دو شناور آمریکایی را همراه با ملوانان آن‌ها، در حالی که اشتباهی وارد آب‌های نزدیک جزیره فارسی در خلیج فارس شده بودند، در اختیار گرفت ولی آن‌ها را ظرف کمتر از ۲۴ ساعت آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اشتون کار‌تر روز پنجشنبه در نشست کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا، اقدام جمهوری اسلامی ایران را «ناعادلانه، غیرحرفه‌ای و متناقض با قوانین بین‌الملل» توصیف کرد.

وی اظهار داشت: «از آن زمان هیچ چیزی پیدا نکردیم که این واقعیت را تغییر دهد».

نیروی دریایی آمریکا گفته که اشتباه ناوبری باعث بروز تغییر جهت شناور‌ها به سوی آب‌های ایران شده است. اما فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در صحن علنی مجلس گفت: در حالی‌که شناورهای آمریکایی قصد داشتند از جزیره فارسی به سمت جزیره عربی بروند، به دلیل خراب شدن موتور این شناور‌ها، جریان آب آن‌ها را چند صد متر وارد آب‌های ایران می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این شناورهای ۱۸ متری از کویت به مقصد بحرین در حرکت بودند.

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران به فاصله کمی پس از این حادثه عکس‌هایی از ملوانان آمریکایی را منتشر کردند که در شناورهای خود زانو زده و دست‌های‌شان را روی سر گذاشته بودند. تصویری دیگر، یک ملوان آمریکایی را در حالی نشان می‌داد که اشک از گونه‌هایش جاری شده است.

وزیر دفاع آمریکا که چند روز پس از این حادثه، تصاویر منتشره را «بسیار، بسیار ناراحت کننده» توصیف کرده بود، روز پنجشنبه گفت که توافق اتمی ایران مانع از اقدام وزارت دفاع (آمریکا) «برای جلوگیری از تهاجم ایران، مقابله با نفوذ شرورانه آن و پافشاری بر تعهدات قاطع ما در قبال دوستان و متحدان منطقه‌ای‌مان، بویژه اسرائیل» نخواهد شد.

علی رزمجو، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه روز ۲۴ اسفند به خبرنگاران گفت که «۱۳ هزار صفحه اطلاعات از لپ تاپ‌ها، جی پی اس و نقشه‌های موجود در شناورهای آمریکایی استخراج شده که در عرصه‌های مختلف برای جمهوری اسلامی ایران قابل بررسی و استفاده است».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی با اشاره به بازتاب جهانی دستگیری و آزاد سازی تفنگداران آمریکایی گفت که «۵۵۰ صفحه بازتاب این اقدام نیز جمع‌آوری و در قالب کتابی تدوین شده است».

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، بازداشت تفنگداران آمریکایی را اقدامی «شجاعانه و تحسین برانگیز» خواند و به پنج فرمانده سپاه از جمله فرمانده نیروی دریایی این تشکیلات نظامی نشان «فتح» داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016