دوشنبه 2 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پیام نوروزی کانون نویسندگان ایران (در تبعید)


بهاران خجسته باد!

هم میهنان آزاده و آزادیخواه
فرارسیدن نوروز و بهاری دیگر را شادباش می گوئیم و همراه با شما آرزو می کنیم سال آینده سال تداوم تلاش و مبارزه برای تحقق مطالبات آزادی خواهانه و عدالت جویانه مردمان سراسر ایران ، از جمله آزادی اندیشه وبیان و قلم در ایران و رفع و حذف هر نوع سانسور باشد. امید ما این است که سال آینده سال برچیده شدن بساط نظامی باشد که سی و هشت بهارِجامعه مدنی ، اردوی کارو زحمت بویژه کارگران ،آموزگازان وآزادی خواهان و روشنفکران ، نویسندگان و شاعران سرزمین مان را با دگراندیش ستیزی و قلم شکنی و اعمال سانسورو سرکوب و زندان و شکنجه ، و به قتل رساندن اهل قلم به خزانی حزین بَدَل کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همه این سال ها چنانکه آمد، تنها کانون نویسندگان ایران و اهل قلم قربانیان تاراجگری این " طاعون تباهی" نبوده اند، بلکه همه ی گروه های اجتماعی و نهاد های مدنی و صنفی و دموکراتیک ، و همه ی عرصه های زندگی فردی و اجتماعی مردم میهنمان مورد هجوم ستمگرانۀ حکومت اسلامی قرار داشته است.

در سال گذشته در تداوم اعدام ها و زندان ها و محرومیت ها ،جامعه اهل قلم هم در امان نماند.علاوه بر بستن روزنامه ها ی منتقد ـ حتی در چهار چوب نظام ـ ، توقیف فیلم ها و اعمال سانسور کتاب ها و ممنوع کردن انتشار آن ها ، بازجویی از بکتاش آبتین عضو کانون نویسندگان ، ایراد اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "انتشار نشریه غیرقانونی" به رضا خندان مهابادی، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران، بازجوئی ازکیوان باژن، نویسنده عضو کانون توسط ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ، محکومیت مهدی موسوی و فاطمه اختصاری به تحمل شلاق و حبس طولانی مدت ، به اتهام توهین به مقدسات و نشر تصاویر غیر اخلاقی در اینترنت و روبوسی و دست دادن با نامحرم، نمونه هائی از فشار حکومت اسلامی است علیه اعضای کانون نویسندگان در ایران واهل قلم در سال گذشته.

هم میهنان!
در آستانه سال نو ، ضمن احترام به همه جان باختگان راه آزادی و عدالت اجتمایی از جمله مدافعان آزادی اندیشه ، بیان و قلم، و گرامیداشت یاد هموندانمان : محمدعلی سپانلو، احمد قاضی، خسرو شاکری، معینی کرمانشاهی، فرامرز سلیمانی، هماناطق، ابوالحسن نجفی و سهراب رحیمی، برای همه شما دستیابی به آزادی، بهروزی، صلح ، شادی و امنیت آرزو می کنیم .

هیات دبیران کانون نویسندگان ایران (در تبعید)
۲۹ اسفندماه ۱۳۹۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016