پنجشنبه 5 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سفیر سابق آمریکا در بغداد: همکاری غیرمستقیم قاسم سلیمانی و مقامات آمریکایی در زمان بوش

زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق آمریکا در بغداد می‌گوید که دولت جرج بوش در سال ۲۰۰۶ به طور غیرمستقیم با قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس برای برکناری ابراهیم جعفری، نخست‌وزیر وقت عراق همکاری کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش تیک به نقل از وال استریت جورنال، مقامات آمریکایی عقیده داشتند که آقای جعفری توانایی مهار تنش‌های شدید فرقه‌ای در عراق را ندارد.

خلیل‌زادمی‌گوید «سیاستمداران عراقی به وی اطلاع دادند که تهران همین نظر را در مورد نخست‌وزیر وقت عراق دارد و فرمانده سپاه قدس را به عراق اعزام داشته تا آقای جعفری را برای برکناری تحت فشار قرار دهد».

آقای خلیل‌زاد می‌گوید «در آوریل ۲۰۰۶ وی به نیروهای آمریکایی و عراقی دستور داده تا قاسم سلیمانی به تواند وارد منظقه سبز تحت کنترل آمریکایی شود و پیام را به آقای جعفری برساند. نوری مالکی پس از مدتی در‌‌‌ همان سال ۲۰۰۶ جایگزین جعفری شد».

خلیل‌زاد اضافه می‌کند، «قاسم سلیمانی فکر می‌کرد ما نمی‌دانیم که وی به بغداد آمده است».

آقای جعفری در حال حاضر وزیر خارجه عراق است و برخی از سیاستمدارن عراقی معتقدند که وی می‌تواند دوباره به مقام نخست‌وزیری دست یابد.

سفیر پیشین آمریکا در عراق، افغانستان و سازمان ملل همچنین می‌گوید پیش از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، ​با محمدجواد ظریف، سفیر وقت ایران در سازمان ملل، دیدار و گفت‌وگوهای محرمانه‌ای انجام شده‌ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016