پنجشنبه 5 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آزار و شکنجه؛ کوتاه از وضعیت غیرانسانی زندان میناب

خبرگزاری هرانا – در زندان میناب علاوه بر شرایط غیر‌انسانی زندان، شکنجه ای عجیب برای تنبیه زندانیان وجود دارد که مسئولین زندان آن را «پا زیارت» می نامند و می گویند زندانیان را «شفا می دهد». در این گزارش احتمال آزار جنسی زندانیان کم سن‌و‌سال توسط زندان‌بانان نیز مطرح می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی که به تازگی از این زندان آزاد شده در این باره به هرانا گفت: “ستونی در زندان وجود دارد که زندانیان برای تنبیه به آن دست‌بند و پابند می شوند، به نحوی که نمی توانند سر خود را بچرخانند و این تنبیه شاید تا ۱۰ الی ۱۵ روز طول بکشد. مسئولین زندان نام این ستون را «پا زیارت» نامیده اند و می گویند این ستون زندانیان را «شفا می دهد».”

این منبع همچنین شرایط زندان میناب را غیرانسانی توصیف کرد و افزود: “وضعیت بهداشت، غذا و درمان در این زندان بسیار بد و غیر انسانی است. اعزام به بهداری بسیار با تأخیر انجام می شود و یا کلا انجام نمی شود. حتی موردی بوده است که تزریقات به پشت زندانی به جای اعزام به بهداری، از پشت میله های زندان و به صورت سرپایی صورت گرفته است.”

این منبع همچنین به آزار جنسی زندانیان کم سن‌و‌سال توسط زندان‌بانان اشاره کرد و مدعی شد: “زندانیان به این عمل شنیع اعتراض کرده و آن را برای رئیس زندان به اثبات رساندند، اما به جای تنبیه زندانبان خاطی، خود زندانیان معترض تنبیه و تبعید شده اند.”

زندان میناب با ظرفیت حدود ۱۰۰۰ زندانی در شهرستان ۳۰۰ هزار نفری میناب در ۱۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016