شنبه 7 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنرانی سخنگوی دولت با شعار معترضان نیمه‌کار ماند

بی بی سی ـ شعارهای عده‌ای معترض باعث شد که سخنرانی محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران، در هویزه در استان خوزستان، نیمه تمام بماند.

سایت خبری رهیاب، سایت خبری محلی در خوزستان، نوشته است که معترضان شعار می‌داده‌اند: "دولت تدبیر و امید، بصیرت، بصیرت". در جریان سخنرانی آیت‌الله علی خامنه‌ای در مشهد هم منتقدان دولت از همین شعار استفاده کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری ایسنا نوشته است که آقای نوبخت در واکنش به این شعارها گفته است: "فکر نمی‌کنم این بیانات در همسویی با شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد. این شعارها خوب است ولی هر چه خشم و فریاد هم داریم باید همدل باشیم و این شعارها را به سوی دشمن بزرگ متوجه کنیم. این اختلاف همان چیزی است که دشمن ما انتظار آن را دارد. همه با هم باید علیه دشمن شعار دهیم."

سخنگوی دولت ایران برای شرکت در مراسمی برای بزرگداشت کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق به خوزستان سفر کرده بود.

خبرگزاری‌های مهر و تسنیم با لحنی انتقادی نوشته‌اند که خبرنگاران آنها فرصت همراهی با آقای نوبخت را نداشته‌اند و تنها خبرنگاران خبرگزاری‌های "متمایل به دولت" سخنگوی دولت ایران را همراهی می‌کرده‌اند.

سایت رهیاب نوشته معترضان پس از آن که آقای نوبخت گفت مقام‌های دولت حسن روحانی خود را "سرباز ولایت" و پیرو آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانند، با شعارهایشان سخنرانی او را به هم زدند .

در ماه‌های اخیر تهدید یا تجمع بسیجی‌ها و معترضان به سیاست‌های دولت در چندین مورد باعث به هم خوردن سخنرانی‌های چهره‌های اصلاح‌طلب یا نزدیک به دولت حسن روحانی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016