سه شنبه 10 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پایان عملیات ربودن هواپیمای مصری در قبرس

پس از آنکه یک فرد مصری با ادعای پوشیدن کمربند انفجاری، خلبان یک هواپیمای مصری را مجبور به خروج از مصر کرد و این هواپیما در فرودگاه قبرس به زمین نشست، مسئولان قبرسی از بازداشت این شخص و پایان این عملیات خبر دادند. این در حالی است که گفته شده انگیزه‌های این شخص مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از تلویزیون قبرس گزارش داد که هواپیمای مصری ربوده شده مسیر خود را تغییر داد و در فرودگاه لارناکا قبرس فرود آمد. این هواپیمای ربوده شده قرار بود در سفری داخلی از فرودگاه برج العرب اسکندریه به قاهره برود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شبکه اسکای نیوز گزارش داد که این هواپیمای مسافربری مصری از نوع ایرباس ۳۲۰ A بود.

طبق گزارش رادیو قبرس، حدود ۸۰ تن در این هواپیمای ربوده شده حضور داشتند. طبق گفته منابع، رباینده هواپیما به زنان و کودکان و سپس به تمامی اتباع مصری اجازه داد تا از هواپیما خارج شوند، اما چندین تن از اتباع خارجی و همچنین خدمه هواپیما مجبور به ماندن در هواپیما شدند. در پایان عملیات این افراد آزاد گشته و مسئولان قبرسی این شخص را بازداشت کردند و از پایان عملیات ربودن این هواپیما خبر دادند.

مسولان قبرسی نیروهای مبارزه با تروریسم را در فرودگاه مستقر کرده بودند.

در حالی که مسئولان مصری اعلام کردند که فرد مسلح در این هواپیما درخواست خاصی را مطرح نکرده‌ و فقط خواسته وی دور شدن خودروهای پلیس از این مکان بوده، اما هواپیمایی مصر تاکید کرد که رباینده خواهان مجهز کردن هواپیما به سوخت برای رفتن به ترکیه شده بود. در همین حال، رادیو رسمی قبرس گزارش داده بود که رباینده هواپیما خواهان آزادی زنان زندانی در مصر شد.

منابع اسکای نیوز اعلام کرده بودند که رباینده این هواپیما خواهان حضور یک مترجم همزمان شده و همچنین خواسته خود را برای پناهندگی سیاسی مطرح کرده بود.

منابع رسانه‌ای در مصر نیز اعلام کردند که نام رباینده هواپیما سیف الدین مصطفی و نه ابراهیم سماحه است.

هواپیمایی مصر نیز رسما ربوده شدن هواپیمای خود در سفر شماره ۱۸۱ را اعلام و تاکید کرد که رباینده هواپیما تهدید کرده بود که وی کمربند انفجاری در اختیار دارد.

روزنامه الیوم السابع نیز گزارش داد که رباینده، خلبان این هواپیما را تهدید کرده بود تا کمربند انفجاری را که مدعی بود در زیر لباس‌هایش پوشیده بود، منفجر می‌کند تا خلبان را وادار سازد تا مسیر خود را تغییر دهد.

خبرگزاری مصری الشرق الاوسط گزارش داد که رباینده این هواپیما یک شخص مصری بود که تابعیت آمریکایی نیز داشت و به عنوان استاد دامپزشکی در دانشگاه اسکندریه فعالیت می‌کرد.

رباینده این هواپیما خواهان رساندن پیامی به همسر مطلقه خود شده بود که وی در قبرس زندگی می‌کند. مطلقه رباینده این هواپیما نیز به فرودگاه آمد.

منابع گزارش دادند که این شخص از خلبان خواسته بود تا به استانبول برود، اما خلبان به دلیل کمبود سوخت قادر به انجام این درخواست نشده است.

وزارت خارجه قبرس نیز اعلام کرد که انگیزه‌های این شخص مشخص نیست و وی دچار مشکلات روحی است.

رئیس جمهوری قبرس گفته بود که انگیزه‌های تروریستی در پشت ربودن این هواپیما قرار ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016